عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با جام جم انلاین:

ذبح دام ها در ایام عید قربان باید توسط افراد آموزش دیده انجام شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نزدیک شدن به عید سعید قربان و ذبح دام در این ایام توسط مردم بر توجه و نظارت جدی سازمان دامپزشکی و سازمان بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، بر چگونگی ذبح دام ها با توجه به شیوع ویروس تب کنگو در ماههای اخیر در کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۴۶
ذبح دام ها در ایام عید قربان باید توسط افراد آموزش دیده انجام شود

حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: انتظار می رود اقدامات لازم از سوی این سازمان ها برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری قبل از وقوع مشکلات عدیده در این خصوص انجام شود که آموزش و اطلاع رسانی لازم به مردم که در برخی مواقع ضعیف بوده نیز از راههای مقابله با این بیماری است.

وی پیشگیری را بهتر از علاج واقعه دانسته و تأکید کرد: تب کنگو از جمله تب‌هایی است اگر فرد با محتوای شکمی، خونی و مایعات حیوانی تماس مستقیم نداشته باشد انتقالی صورت نمی گیرد.

به گفته عابدی، در بحث قربانی ها باید کشتار دام توسط کسانی که آموزش دیده اند و یا از طریق قصابی و یا کشتارگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت انجام شود.

وی در خصوص اخبارمنتشر مبنی بر ابتلای 4 نفر در استان اصفهان به این بیماری نیز گفت: آن افراد مشکوک به ابتلای به این ویروس بودن و بطور قطعی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پایان از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دام پزشکی و صنف دامداران خواست تا با برنامه ریزی های صحیح، مقدماتی فراهم کنند تا کسانیکه که خواستار گوشت قربانی در این ایام هستند از مراکز دارای قرنطینه که تحت نظارت مستقیم سازمان بیماریهای واگیردار و غیر واگیردار وزارت بهداشت و درمان است، نیازشان را تهیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها