تابلوی حسن روح الامین درباره شهید حججی در حاشیه نشست خبری مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۱۱
رونمایی از تابلوی روح الامین درباره شهید حججی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در نشست خبری با اشاره به هشت محور فعالیت این مرکز گفت: تبدیل رقابت‌ها به هم افزایی از اهداف اصلی این مرکز است و در حوزه‌های انتشارات، احیای فضای مجازی، تولید آثار، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، جشنواره ها، فضای نمایشگاهی و ساخت مستند مشغول فعالیت هستیم.

سید مسعود شجاعی طباطبایی درباره حوزه انتشارات ادامه داد: دو هفته نامه تجسمی حور و کتاب دفاع مقدس و عاشورا با همکاری انجمن هنرهای تجسمی دفاع مقدس در دستور کار داریم.

وی با اشاره به فعالیت در عرصه بیلبوردهای تبلیغاتی افزود: انتخاب کتاب سال گرافیک مذهبی از دیگر برنامه‌های ماست.

شجاعی گفت: فراخوان آن از دو هفته قبل آغاز شده است و هم اکنون در مرحله انتخاب آثار است.

وی همچنین با اشاره به کتاب مجموعه آثار هنرمندان حوزه هنری افزود: مرحوم ابوافضل عالی دو کتاب با عنوان ۱۰ سال گرافیک انقلاب و ۱۰ سال نقاشی انقلاب را منتشر کرده بود و ما به دنبال معرفی این آثار هستیم.

شجاعی ادامه داد: انتشار کتاب ترامپ و رقص شمشیر از دیگر آثار این مرکز است که با همکاری ناصر فیض و علیرضا قزوه منتشر شده است.

وی با اشاره به ضرورت احیای فضای مجازی گفت: سایت تجسمی دات آی آر با تلاش‌های انجام شده از رتبه ۲۰۰ هزار به ۱۶ هزار رسیده است و هم اکنون تصاویر با کیفیت بالا به علاوه شرح و شناسنامه آثار را در آن قرار می‌دهیم و فرم عضویت نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

شجاعی افزود: این سایت مورد علاقه هنرمندان دفاع مقدس است و در حال حاضر به دنبال ارتباط با هنرمندان و جمع آوری اطلاعات فردی و هنری آن‌ها از سراسر کشور هستیم.

وی از دو زبانه شدن سایت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این خصوص تعامل خوبی با بخش آی تی صورت گرفته است.

شجاعی در ادامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته ای، چون آقایان میری، نیرومند، نجابتی و سایر اساتید را از برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی برشمرد و ادامه داد: تلاش داریم ورک شاپ‌ها و نشست‌های تخصصی را در سایر مراکز استان‌ها نیز دائر کنیم تا زمینه شناسایی استعداد‌ها فراهم شود.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری همچنین درباره اولویت‌های تولید آثار گفت: اولویت اصلی ما چهلمین سال انقلاب است و در این خصوص تعامل خوبی بین ما و مدیران حوزه هنری برقرار است.

وی تولید تندیس و سردیس با اولیت شهدای مدافع حرم و شخصیت‌های برجسته را از دیگر برنامه‌های مرکز در این حوزه اعلام کرد.

به گفته شجاعی آثار با موضوع انقلاب در بخش‌های ۹ گانه تصویرگری، پوستر، خط، کاریکاتور، کارتون، طرح‌های حجمی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری و نقاشی در دست پیگیری است.

وی همچنین درباره برگزاری جشنواره‌ها گفت: اولویت اصلی ما جشنواره‌ها نیست ولی کمک به برگزاری جشنواره‌ها در مراکز استان از اصلی‌ترین وظایف ماست و در این خصوص کمک می‌کنیم.

شجاعی در ادامه از توسعه بخش نمایشگاهی حوزه هنری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در بخش مستند نیز به دنبال معرفی هنرمندان هستیم که همزمان با چهلمین سال انقلاب ۴۰ هنرمند نیز معرفی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها