سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

آخرین جزئیات از پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه گزارش عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان اولین گزارش آماده شده در خصوص پرونده‌های تحقیق و تفحص مجلس است، از قرائت گزارش مذکور در مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۱۰
آخرین جزئیات از پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین گفت: مراحل تکمیلی تدوین گزارش در خصوص تخلفات صورت گرفته صندوق ذخیره فرهنگیان در حال اتمام است و تا پایان شهریور ماه در کمیسیون آموزش مجلس مورد تصویب قرار می گیرد و پس از آن در صحن علنی قرائت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اختلافات مالی شرکت های زیر مجموعه بانک سرمایه همچون هلدینگ پترو فرهنگ مورد بررسی قرار گرفته و به نتایج خوبی دست پیدا کرده ایم.

عباسی تصریح کرد: فشار نهادهای نظارتی، بازرسی و مجلس موجب شد سرمایه و تسهیلاتی که در دست غیر بود باز برگردانده شود و بانک سرمایه در مدار اصلی خود قرار گیرد.

عضو هیات رییسه مجلس در خصوص آخرین وضعیت متهمین اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان هم گفت: تعدادی در این خصوص در بازداشت به سر می‌برند و عده ای هم به قید وثیقه آزاد هستند.

وی درباره خبرهایی مبنی بر خروج برخی از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور خاطر نشان کرد: شخص مرتبط با موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور خارج نشده است. یکی دو نفر هم که سفرهایی داشته اند هم اکنون به کشور بازگشته‌اند، مضاف براینکه این افراد در زمان سفر یا مجرمیت آنان اثبات نشده بود و یا هنوز ممنوع الخروج نشده بودند.

عباسی تاکید کرد: در حال حاضر متخلفین اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان ممنوع الخروج هستند و اجازه ترک کشور را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها