رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از استیو بانون، استراتژیست ارشد برکنار شده کاخ سفید قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۶۵
تقدیر ترامپ از استراتژیست اخراجی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: روز مهمی در کمپ دیوید با ژنرال های بسیار با استعداد و رهبران نظامی مان سپری شد. تصمیمات بسیاری از جمله درباره افغانستان گرفته شد.

همچنین ترامپ در توئیتی دیگر از «استیو بانون» استراتژیست ارشد سابق خود که وی را برکنار کرد، قدردانی کرد.

اخراج بانون نشانگر آن است که کاخ سفید به سرعت در حال شکل گیری تحت مدیریت رئیس جدید کارکنان یعنی جان کلی است.

روز جمعه درهای خروجی به بانون نشان داده شد و این مساله احتمالا قاطع ترین نشانه است که جان کلی در حال تقویت نفوذ خود در کاخ سفید است.

ولی حتی اگر جان کلی تلاش زیادی را برای برقراری نظم در کاخ سفید کند، این مساله واضح است که بزرگترین چالش مدیریتی برای این ژنرال چهار ستاره بازنشسته آمریکایی، خود رئیس جمهور است.

در طول سه هفته‌ای که جان کلی عهده دار این مسئولیت بوده، ترامپ به طور علنی از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه انتقاد کرده است، از جمله میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا، ترامپ همچنین اظهارات تند و پرخاشگرانه‌ای را علیه کره شمالی مطرح کرد که و همین طور اظهارات متضادی را درباره خشونت های اخیر سفیدپوستان افراطی در شارلوتزویل بیان کرد، به طوری که جان کلی در زمان اظهارات سه شنبه ترامپ درباره رویدادهای شارلوتزویل چشمان خود را به نشانه یاس و ناامیدی به روی زمین دوخته بود.

با این وجود هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ترامپ سبک رفتاری و اظهارات خود را تغییر دهد. در نتیجه بسیاری از منتقدان بر این باورند که ترامپ خود عامل اصلی چالش در کاخ سفید است.

آدام شیف نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در این باره گفت: عامل اصلی مشکل هنوز وجود دارد و این مشکلات تنها با تغییرات پرسنلی در یک کاخ سفید ناکارآمد حل و فصل نخواهد شد.

بسیاری از متحدان کلی در دولت آشکارا اختلاف نظر خود را با اظهارات ترامپ درباره رویدادهای شارلوتزویل بیان کرده اند، از جمله ژنرال ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا که روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: در ارتش آمریکا هیچ جایگاهی برای نژادپرستی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها