معاون وزیر حج عربستان خبر داد:

آمادگی ریاض برای حل مشکلات حجاج ایرانی

رئیس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه:

فوت یک زائر به علت کهولت سن / 9 زائر ایرانی بستری هستند

رئیس بیمارستان جمعیت هلال احمر گفت:در بیمارستان های سعودی و ایرانی 9 زائر ایرانی بستری هستند و یک زائر به علت کهولت سن فوت کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۳۹
فوت یک زائر به علت کهولت سن / 9 زائر ایرانی بستری هستند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، حلی ساز رئیس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه با اشاره به بیماری های شایع در عربستان اظهار کرد: در حال حاضر در مکه بیماری هایی شایع است اما موارد بستری در بیمارستان های ایرانی و سعودی به علت کهولت سن و عوارض قلبی و ریوی است، البته چند مورد افتادگی و شکستگی هم داشتیم که بر اثر بی احتیاطی و لیز خوردگی بوده است.

وی در توصیه ای به حجاج با بیان اینکه افراد مسن حتما با همراه به مسجد الحرام یا مسجدالنبی مشرف شوند و از کفش مناسب استفاده کنند و حتما استراحت کافی داشته باشند،ادامه داد:آقایان بهتر است در مسجدالحرام جوراب نپوشند تا باعث لیز خوردگی آنها نشود و داروهای خود را به موقع مصرف کنند و اگر مشکل خاصی پیش آمد به درمانگاه مراجعه و یا با پزشکانی که همراهشان هستند، مطرح کنند.

حلی ساز در خصوص وضعیت صحرای عرفات و چادرهای جدیدی که امسال در آنجا نصب شده است، اظهارکرد: امسال نسبت به سال های قبل تغییرات جدی شکل گرفته است، با توجه به احتمال گرم تر بودن روز عرفه چادرهای ساخته شده از نظر سازه ای پیشرفته تر هستند و مانند چادرهای کوچک سال های قبل نیستند.

وی با تاکید بر اینکه کولرهای ایستاده و بزرگی در داخل چادرها قرار داده شده، افزود: شرایط امسال خیلی بهتر و با چادرهایی با فضای بزرگتر از سال های قبل است.

رئیس بیمارستان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال مراجعه به بیمارستان کمتر شده است، بیان کرد: حجاج بر حسب محاسبات آماری، 25 درصد کمتر از سال های قبل به بیمارستان مراجعه کرده اند همچنین تا کنون فقط یک مورد فوتی داشتیم که علت آن کهولت سن بوده است.

حلی ساز تاکید کرد:در تمام بیمارستان های سعودی و ایرانی 9 زائر ایرانی بستری هستند.

وی با اشاره به شایعات شکل گرفته در فضای مجازی گفت: شایعات فضای مجازی مبنی بر فوت 20 زائر کذب است، و متاسفانه عده ای قصد دارند فضای حج را ملتهب کنند.

حلی ساز گفت: اگر مردم می خواهند از خبری اطلاع داشته باشند باید از مرجع رسمی که شامل بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت است از اخبار جدید مطلع بشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها