ترافیک و کمبود فضا برای تردد و یا پارک کردن خودرو در بسیاری از کلانشهرهای دنیا به یک معضل اساسی بدل شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۲۲
تحفه پژو برای شهرهای شلوغ +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، ترافیک و کمبود فضا برای تردد و یا پارک کردن خودرو در بسیاری از کلانشهرهای دنیا به یک معضل اساسی بدل شده است. در جوامع پیشرفته با توجه به روزآمد بودن ساختارها، حمل و نقل عمومی بخوبی گسترش یافته و به عنوان یک اصل برای رهایی از مشکلات پذیرفته شده است، لیکن در بسیاری از کلانشهرها خصوصا در کشورها در حال توسعه، حمل و نقل عمومی نتوانسته نقش خود را بخوبی پیدا نماید و ترافیک به عنوان معضل اساسی این مناطق برشمرده می‌شود. شرکت پژو فرانسه با توجه به این رویکرد حل این معضل مدل 108 را طراحی و تولید کرده است.

پژو 108 که یک خودروی هاچبک کوچک و مناسب فضاهای امروزه شهری است از سال 2014 میلادی و براساس پلتفرم مشترک با تویوتا آیگو نخستین حضور خود را در نمایشگاه ژنو تجربه کرد.

شرکت پژو فرانسه برای 108 از دو پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری e-VTi با قدرت 68 اسب بخار و 3 سیلندر 1.2 لیتری PureTech VTi با قدرت 82 اسب بخار را در نظر گرفته که بهمراه جعبه دنده 5 سرعته دستی در اختیار راننده قرار دارد.

همچنین سیستم استاپ-استارت پیشرانه، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز EBD، سیستم تهویه مطبوع خودکار و نمایشگر 7 اینچ لمسی بهمراه 6 ایربگ از امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.

این خودرو در بریتانیا طرفداران بسیار داشته و هم اکنون با قیمت 12 هزار پوند بفروش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها