فدریکا موگرینی در بیانیه ای حمله مسلحانه به رستورانی در پایتخت بورکینافاسو را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۸۹
موگرینی حمله مسلحانه در بورکینافاسو را محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با انتشار بیانیه ای حمله مسلحانه به رستورانی در «آواگادوگو» پایتخت بورکینافاسو که منجر به کشته و زخمی شدن ۲۵ نفر شد را محکوم کرد.

وی در این بیانیه ضمن تسلیت به مردم و خانواده های قربانیان اعلام کرد: اتحادیه اروپا با تمامی کشورهایی که شهروندان آن در این حادثه جان خود را از دست داده اند، ابراز همدردی کرده و اعلام می‌کند که مبارزه با تروریسم قاطعانه ادامه خواهد داشت.

وی این بیانیه تصریح کرده است: این اتحادیه در زمینه مبارزه با تروریسم با بورکینافاسو که طی سال های اخیر هدف تروریست ها قرار گرفته است، اعلام همبستگی می کند.

لازم به ذکر است، حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب گذشته به وقت محلی (یکشنبه شب) ۳ مرد مسلح وارد رستوران «عزیز استانبول» در پایتخت بورکینافاسو شدند و به سوی افرادی که در رستوران نشسته بودند آتش گشودند.

یکی از کارکنان این رستوران که اغلب مشتری های آن را گردشگران خارجی تشکیل می دهند در روایت این ماجرا گفته که ۳ مرد از یک خودروی شاسی بلند پیاده شدند و به سوی افرادی که در جلوی رستوران در فضای باز نشسته بودند آتش گشودند.

«ریموس داندینو» سخنگوی دولت بورکینافاسو در گزارشی که از شبکه دولتی «آر تی بی» پخش شده تأکید کرد که آمار اولیه قربانیان این حادثه تاکنون ۱۷ کشته و ۸ زخمی است و قربانی ها از ملیت های مختلف هستند.

به گزارش آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه از کشته شدن ۱ شهروند تُرک و زخمی شدن ۱ نفر دیگر در این حمله خبر داده است.

همچنین پیشتر روسیه و ترکیه نیز این حمله تروریستی را محکوم کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها