موسسه‌ نشنال جئوگرافیک هر ساله برگزیدگان مسابقات عکاسی خود را در موضوعات گوناگون اعلام می‌کند. با معرفی برگزیدگان «عکاسی سفر» همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۲۲
برگزیدگان مسابقه عکاسی سفر نشنال جئوگرافیک معرفی شدند + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، نشنال جئوگرافیک موسسه‌ای معتبر و معروف است که در زمینه‌هایی مختلفی نظیر طبیعت، جهانگردی و از این قبیل موضوعات، فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح جهان دارد. از طرفی این موسسه به طور مرتب مسابقات گوناگونی را، چه برای حرفه‌ای‌ها و چه برای عموم، برگزار می‌کند. مسابقات عکاسی نشنال جئوگرافیک از جمله رقابت‌های پر طرفدار آن محسوب می‌شود که علاقه‌مندان بسیاری در سرتاسر جهان دارد.

اخیرا با اتمام مسابقه‌ عکاسی با موضوع «عکاسی سفر»، برگزیدگان آن در سه بخش مجزای «طبیعت»، «مردم» و «شهر» اعلام شدند. در ادامه با عکس‌های شگفت‌انگیز برگزیدگان و نام و توضیح هر یک از عکاسان، در سه بخش مذکور همراه باشید.
طبیعت

برگزیدگان عکاسی سفر در بخش طبیعت عبارت‌اند از:
مقام اول در موضوع طبیعت
عکاس: «سرخیو تاپیرو ولاسکو» (Sergio Tapiro Velasco)

در دسامبر ۲۰۱۵ یک فوران خروشان در آتش‌فشان «کولیما» (Colima) در مکزیک اتفاق افتاد. من در شهر «کومالا» (Comala) بودم که ناگهان یک روشنایی بزرگ بر فراز قله‌ی کوه ظاهر شد. ثانیه‌ای بعد، یک انفجار مهیب مواد مذاب را به بیرون پرتاب کرد. در همین لحظه بود که صاعقه‌ای درخشان با برخورد به کوه آسمان تاریک را روشن کرد. این صحنه یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات عمرم بود و خوشبختانه توانستم آن را ثبت کنم.
مقام دوم در موضوع طبیعت
عکاس: «هیرومی کانو» (Hiromi Kano)

قوهایی که مماس بر آب در منطقه‌ای محافظت‌شده در «کابوکورینوما» (Kabukurinuma) ژاپن پرواز می‌کردند. این منطقه به واسطه‌ی طبیعت کم‌نظیرش، بهشت پرندگان محسوب می‌شود. من هم خیلی محتاطانه سعی کردم با عکاسی متناوب پرواز قوها را شکار کنم.
مقام سوم در موضوع طبیعت
عکاس: «تارون سینها» (Tarun Sinha)

گردهمایی کروکودیل‌های آمریکایی در کنار رود «تارکولس» (Tarcoles) در کاستاریکا صحنه‌ای جالب را پدید آورد. زمانی که راهنمای تور به ۳۰ تا ۴۰ کروکودیل آن منطقه اشاره کرد، به شخصه فکر کردم که دارد شوخی می‌کند! اما زمانی که به بالای پل رودخانه رفتم، با چشمان خودم تعداد زیاد آن‌ها را دیدم و سریعا از اجتماعشان عکاسی کردم.
مقام افتخاری در موضوع طبیعت
عکاس: «کلین گسل» (Clane Gessel)

من و پدرم در سفر به «پاتاگونیا» (Patagonia)، منطقه‌ای مرزی بین آرژانتین و شیلی، تصمیم به ماجراجویی در طبیعت گرفتیم. پس از ۱۰ ساعت رانندگی و راهپیمایی، غاری مرمری دیدیم. برای همین قایقی را اجاره کردیم تا به داخل آن برویم. سپس در بهترین وضعیت نور، این عکس را شکار کردم.
مقام افتخاری در موضوع طبیعت
عکاس: «تاکافوجی» (Y. Takafuji)

در منطقه‌ای دورافتاده و بکر در ژاپن، به نام «تامبا» (Tamba)، هنرنمایی شب‌تاب‌ها جلوه‌ی زیبایی به جنگل «خدا» (Forest of the Gods) در شب‌های تابستانی می‌دهد. مسیری که عکاسی کردم با بدرقه‌ی این شب‌تاب‌ها به یک عبادتگاه محلی منتهی می‌شود.
مقام افتخاری در موضوع طبیعت
عکاس: «رینولد دوانتارا» (Reynold Dewantara)

کوه «بومو» (Bromo) یک آتش‌فشان کوچک اما فعال در اندونزی است. این عکس در ژانویه ۲۰۱۶ از اتاق هتل محل اقامتم، زمانی که منتظر چنین صحنه‌ای بودم، گرفته شد.
مقام افتخاری در موضوع طبیعت
عکاس: «شین گراس» (Shane Gross)

در منطقه‌ای آبی و دورافتاده در جنوب کوبا، باغ‌های «ملکه» (The Gardens Of the Queen) قرار دارند که از دهه‌ی ۶۰ قرن ۲۰ محافظت می‌شوند. برای شکار این عکس من دوربینم را روی صخره‌ای که می‌دانستم محل تردد کوسه‌ها است، قرار داردم و به محض نزدیک شدن آن‌ها با کنترل عکسبرداری کردم.
مردم

برگزیدگان عکاسی سفر در بخش مردم عبارت‌اند از:
مقام اول در موضوع مردم
عکاس: «دیلک اویار» (F. Dilek Uyar)

تابش نور بر یک درویش رقصان در یکی از ساختمان‌های تاریخی ترکیه، تصویری زیبا را به وجود آورد. این صحنه در مراسمی با موضوع «سفر روح در میان عشق و پاکی» شکار شد.
مقام دوم در موضوع مردم
عکاس: «خولیو» (Julius Y.)

ازدحام تماشاگران در جلوی یکی از شاهکارهای رامبرانت، این عکس را رقم زد. خود من زمانی که این صحنه را در موزه‌ی «ریکس میوزیم» (Rijksmuseum) آمستردام دیدم، خنده‌ام گرفت ولی با این حال توانستم از آن عکس بگیرم.
مقام سوم در موضوع مردم
عکاس: «رادنی بورسیل» (Rodney Bursiel)

در سفر آخرم به «فیجی» (Fiji)، توانستم تجربه‌ای بی‌نظیر را با یک موج‌سوار حرفه‌ای کسب کنم. عکس‌های مختلف از موج‌سوارها به وفور پیدا می‌شوند؛ به همین دلیل سعی کردیم از زاویه‌ای متفاوت این صحنه را شکار کنیم.
مقام افتخاری در موضوع مردم
عکاس: «جوبیت جرج» (Jobit George)

هم‌نشینی نسل‌های متفاوت در یک قاب همیشه سوژه‌ی مناسبی است. سوژه‌ی عکس من نیز هم‌نشینی یک پدر و پسر در روز عید فطر مسجدی در دهلی نو است.
مقام افتخاری در موضوع مردم
عکاس: «معین احمد» (Moin Ahmed)

تصویر یک قطار در صبح بارانی بنگلادش ترکیبی بود که من در یک قاب جای دادم. به دلیل مهی که در هوای آن روز برقرار بود، به سختی چهره‌ی یک مسافر جوان را می‌دیدم ولی خوشبختانه در عکسم چشمان کنجکاو آن جوان در کنار چتر یکی دیگر از مسافران صحنه‌ی جذابی را رقم زد.
مقام افتخاری در موضوع مردم
عکاس: «مایکل دین مورگان» (Michael Dean Morgan)

در ارتفاعات کوهستانی جزیره‌ی زیبای بالی، معبد باستانی «مادر» (Mother Temple) پذیرای عابدان و علاقه‌مندان بسیاری است که حال و هوای ویژه‌ای را در کنار چشم‌اندازهای زیبای منطقه به وجود می‌آورند.
شهر

برگزیدگان عکاسی سفر در بخش شهر عبارت‌اند از:
مقام اول در موضوع شهر
عکاس: «نوربرت فریتز» (Norbert Fritz)

کتابخانه‌ی اشتوتگارت آلمان از دکوراسیون مدرنی بهره می‌برد. این فضای مینیمال در کنار نورپردازی‌ها و دیگر عوامل طراحی، فضای بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان به وجود آورده است.
مقام دوم در موضوع شهر
عکاس: «اندی یونگ» (Andy Yeung)

تصویربرداری هوایی همیشه زیبایی‌های خاص خود را دارد. به همین بهانه من در یکی از شلوغ‌ترین مناطق جهان در هنگ کنگ، تصمیم گرفتم از معماری این شهر که از صدها خانه‌ی بهم چسبیده و انبوه تشکیل می‌شود، عکسبرداری هوایی کنم.
مقام سوم در موضوع شهر
عکاس: «میشا دی استرویف» (Misha De-Stroyev)

یکی از معروف‌ترین زمین‌های فوتبال جهان در جزایر «لوفوتن» (Lofoten) در کشور نروژ قرار دارد. این استادیوم در منطقه‌ی «هنینسگور» (Henningsvaer) واقع شده است. پس از یک هفته‌ی سرد و بارانی، بالاخره شرایط جوی برای پرواز پهباد من مناسب شد و توانستم از ارتفاع ۱۲۰ متری این عکس را بگیرم.
مقام افتخاری در موضوع شهر
عکاس: «تتسویا هاشیموتو» (Tetsuya Hashimoto)

در فاصله‌ی ۲۰ دقیقه‌ای از دفتر کار من در منطقه‌ای از ژاپن، این ساختمان مسکونی قرار گرفته است. طراحی ویژه و مدرن این ساختمان باعث تحریک من برای عکاسی شد. در آخر توانستم این صحنه را همراه با گذر یکی از ساکنان در لباس قرمز شکار کنم.
مقام افتخاری در موضوع شهر
عکاس: «اندرج بوچنسکی» (Andrzej Bochenski)

در جوار بیابانی در امارات، ساختمان‌سازی انبوه سوژه‌ی من برای عکاسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها