در فضای مجازی هر روز شاهد خیل گسترده‌ی تصاویری از زیبا و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان هستیم، اما گاهی چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۱۰
عکاسی از جاذبه‌های گردشگری به شیوه‌ای متفاوت + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، در دنیای امروز حتی گاهی بدون سفر کردن هم می‌شود سفر کرد. کافی است سری به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بزنید تا زیباترین و متفاوت‌ترین انواع سفرهای تصویری را تجربه کنید. در جهان امروز مردم به شکلی متفاوت تجربیات و خاطرات خود را جاودانه کرده و حتی آن را با افراد دیگر در اقصی نقاط جهان به اشتراک می‌گذارند. اما در این میان یک مشکل، یا شاید بهتر است بگوییم یک ویژگی خاص وجود دارد.

بیشتر افراد در سفر به یک نقطه‌ی به خصوص، یک بنای تاریخی و یک مقصد گردشگری معروف، به سراغ ثبت همان چشم‌اندازهایی می‌روند که بسیاری دیگر نیز همان را پیش‌تر ثبت و ضبط کرده‌اند. به همین دلیل اغلب شاهد تصاویری شبیه به هم از بناهای دیدنی و معروف جهان هستیم. اما گاهی رویدادها دست به دست هم می‌دهند تا شاهد تولد ایده‌ای جدید باشیم و این بار هم نوبت دنیای عکاسی از چشم‌اندازهای گردشگری است که با حضور عکاسی خوش ذوق و متفاوت اندیش، شاهد ثبت تصاویری جالب توجه باشد.

عکاس خوش ذوق الیور کورتیس

عکاسی به نام «الیور کورتیس» (Oliver Curtis) در طول چهار سال گذشته به گوشه و کنار جهان و جاذبه‌های معروف گردشگری سفر و از آنها عکاسی کرده است، اما یک ویژگی باعث متفاوت بودن این مجموعه تصاویر شده است. همه چیز از سال ۲۰۱۲ آغاز شد، وقتی کورتیس برای بازدید از یکی از باشکوه‌ترین عجایت جهان یعنی هرم جیزه سفری به قاهره و کشور مصر داشت. قبل از آنکه او تصویر هرم بزرگ و باشکوه سنگی را ثبت کند، لحظه‌ای درنگ کرد و به پشت سر و راهی که از آن آمده بود نگریست و این گونه بود که همه چیز دستخوش تغییر شد. منظره‌ی پیش رویش چنان او را مجذوب خود کرد که این عکاس شیوه‌ای جدید را برای عکاسی برگزید.


یادبود لینکلن، واشنگتن دی سی، امریکا

او همچنان به بازدید مقاصد گردشگری پرطرفدار می‌رود، اما این بار او به دنبال مسیرهای متفاوت و چهره‌های فراموش شده می‌گردد. او احساس می‌کند که اگرچه این بناهای معروف و چشم‌اندازهای جهانی در عکس‌های جدید او غایب هستند، اما هنوز هم ردپایی از آنها در گوشه و کنار تصاویر به جا مانده که شاید به افراد در تشخیص محل عکس کمک کند.
عکاسی خوش ذوق و ثبت تصاویر متفاوت از بناهای تاریخی جهان که بیننده را به تعجب وا می‌دارد

تصاویر غیر معمول کورتیس سال گذشته در ماه دسامبر و در نمایشگاهی به نام «Volte-Face»در شهر لندن، به نمایش گذاشته شد. به هر حال بی‌شک برای بسیاری تماشای این چشم‌اندازهای تازه، خالی از لطف نخواهد بود.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم با کجارو همراه شده و نگاهی به گوشه‌ای از تصاویر ثبت شده توسط این عکاس خوش قریحه داشته باشید.


رایشتاگ (Reichtag)، برلین، آلمان


مجسمه عیسی مسیح، ریو دو ژانیرو، برزیل


دیوار ندبه، اورشلیم، فلسطین اشغالی


نشان هالیوود، لس انجلس، امریکا


هرم خورشید، مکزیک


مونالیزا، موزه لوور، پاریس، فرانسه


آرامگاه مائو، میدان تیانانمن، پکن، چین


استون هنج، ویلت‌شایر (Wiltshire)، انگلستان


کاخ سفید، واشنگتن دی سی، آمریکا


دیوار بزرگ، چین
شما چطور؟ آیا با دیدن تصاویر فوق، موفق به شناسایی مکان مورد نظر شدید؟ نظر شما در مورد ثبت تصاویر این چنینی از بناهای تاریخی چیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها