لاریجانی پس از تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا:

آمریکا اقدام مخالف برجام انجام دهد؛ دولت ایران موظف به اقدام متقابل است

با تصویب مجلس شورای اسلامی، کشورها و شرکتهایی که از تحر یم‌های ضدایرانی آمریکا تبعیت نکنند، در اولویت همکاری اقتصادی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۹۱
کشورهای مخالف تحریم‌های ضدایرانی در اولویت همکاری

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادام نشست علنی امروز و در بررسی بخش‌های دیگری از طرح یک فوریتی «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، وزارتخانه‌های اقتصاد و امور خارجه را موظف کردند، کشورهایی را در اولویت همکاری با ایران قرار دهند که از تحریم‌های ضدایرانی تبعیت نمی‌کنند.

براساس ماده ۲۰ این طرح «وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با هماهنگی وزارت امور خارجه، عملکرد کشورها و شرکت های خارجی را از حیث تبعیت از تحریم های یکجانبه غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران رصد کرده و در تنظیم برنامه ها و تعاملات تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به شرکت هایی اولویت دهند که این گونه تحریم ها را تبعیت نمی‌کنند».

نمایندگان مجلس همچنین در ماده ۲۱ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را موظف کردند «در مورد تسلیحات مورد نیاز کشور با اولویت تولید داخلی، از همکاری سایر کشورها بهره گیرد و کشورهای همکاری کننده در این خصوص، از اولویت همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایرا برخوردار شوند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها