گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره روند اجرای برجام

مشکلات بانکی ادامه دارد / امکان دریافت وجوه حاصل از فروش نفت

لاریجانی پس از تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا:

آمریکا اقدام مخالف برجام انجام دهد؛ دولت ایران موظف به اقدام متقابل است

رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه را گام نخست مجلس دانست. آمریکا اقدام مخالف برجام انجام دهد؛ دولت ایران موظف به اقدام متقابل است.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۸۲
آمریکا اقدام مخالف برجام انجام دهد؛ دولت ایران موظف به اقدام متقابل است

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پس از تصویب جزئیات طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا و رأی قاطع نمایندگان به آن، افزود: در این چند ماه اخیر نمایندگان وقت زیادی برای بررسی این طرح گذاشتند تا جایی که برخی از فراکسیون های مجلس و کمیسیون امنیت ملی با دقت این طرح را مطالعه و نظراتی پیرامون آن ارائه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بخش های دیگر کشور که در زمینه مسائل اتمی و امنیتی در مورد این طرح صاحب نظر بودند و مشارکت خوبی داشتند تا این گام از سوی مجلس با صلابت برداشته شود که از همه نمایندگان تشکر می کنم.

وی گفت: آمریکایی ها بدانند این طرح گام اول مجلس بود که برداشته شد ضمن اینکه ما با احتیاط در بعضی از امور گام برداشتیم اما 16 مورد اقدام دیگر نیز در شورای هسته ای تصویب شد که آنها نیز اجرایی خواهد شد.

لاریجانی یادآور شد: باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که در ماده 10 طرح مذکور ذکر شده که دولت موظف است چنانچه دولت آمریکا در مورد تحریم ها اقداماتی مخالف برجام انجام دهد مطابق این ماده حتما اقدام متقابل در زمینه اتمی و در سایر امور انجام خواهیم داد و گزارش آن از سوی وزارت امور خارجه باید به مجلس ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات باید وظایفی که به آنها محول شده را با جدیت پیگیری کنند و مجلس نیز آن را به طور مستمر دنبال خواهد کرد زیرا این مهم مسئله ای بسیار پراهمیت است و نوع رفتار آمریکا مورد رصد مجلس شورای اسلامی است و مطابق ماده 10 دولت موظف است اقدامات متقابل را به کار گیرد و گزارش آن به مجلس ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها