درباره نمایشگاه آثار مهدی سحابی که این روزها در موزه هنرهای معاصر برپاست

جلوه‌هایی از پیوند ادبیات و هنرهای تجسمی

چه خبر از گالری های تهران؟

لبخند عراقی ها در گالری گردی

سومین جمعه مردادماه گالری ها در حالی به استقبال برپایی نمایشگاه های جدید می روند که آثاری از فرامرز پیلارام در این هفته به نمایش در می آید.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۹۳
لبخند عراقی ها در گالری گردی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در ۲۰ مرداد گالری ها به استقبال بیش از ۲۰ افتتاحیه می روند. همچنان برپایی نمایشگاه های گروهی در صدر فهرست افتتاحیه ها قرار دارد تا گالری ها روز جمعه خود را با استقبال بیشتری از سوی علاقمندان هنر تجربه کنند. در ادامه نگاهی داریم به برخی از این افتتاحیه ها.

خانه کاریکاتور: از ۱۹ مردادماه نمایشگاه آثار برگزیده علیرضا پاکدل با عنوان «بیستُ چاهار» در خانه کاریکاتور به نمایش در می آید. به گفته پاکدل در این نمایشگاه ۳۰ اثر به نمایش در می آید که همگی پیش از این در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی در معرض دید عموم قرار گرفته اند اما بیشتر از آنکه بخواهند تکنیک یا سلیقه جشنواره ها را به نمایش بگذارند، تفکر یک کاریکاتوریست را نمایش می دهند.

علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه «بیستُ چاهار» می توانند از ۱۹ تا ۳۱ مردادماه از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، شماره ۴۴ مراجعه کنند.

نگارخانه لاله: نمایشگاه «لوح خیال» با آثاری از جعفر نجیبی، رباب زالی و نگار نجیبی در نگارخانه لاله برگزار می شود. در نمایشگاه «لوح خیال» ۳۵ اثر هنری در قالب مجسمه و نقاشی ارائه می شود. آثار هنرمندان بیشتر یادآور قصه‌ ها و اسطوره‌ های ایرانی است که هر یک در آثارشان سعی در خلق موجودات خیالی شخصی با رویکردی تازه داشته و روایتی امروزی و بداهه نگارانه از اسطوره های کهن را دنبال کرده اند. بیشتر آثار حجمی از ضایعات آهن شکل گرفته و برخی از آثار نیز با تکنیک سفال و سرامیک ارائه شده است.

نگارخانه لاله در خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله واقع است.

گالری برسام: نمایشگاه «بخند عراق» در حالی از ۲۰ مردادماه در گالری برسام برپا می‌شود که فرشید ذوالفقاری‌فرد ایده ای متفاوت را در ترکیب عکس و هنرهای دیگر به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه ۲۸ اثر در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد که ترکیب عکس و هنرهای دیگری چون نقاشی، معرق، خط نستعلیق و مجسمه است.

در این نمایشگاه هنرمندانی چون سیاوش ابراهیمی، محمد سوران امینی، ابوالفضل باقری، صدرا بلوطی، آرش بهرامی اقدم، نسیم پیرامزاده، محمد پوررضا، مهران تاجیک، نیکزاد تولایی، سیاوش جعفری، علیرضا جوادی، مهسا حیاتی پور، یاسمن حقیقی، مهرداد خدابخشی، محمد حسین خدام الحسینی، محمد خسرو انجم، محمدحسین دیانت، تورج رحیمی علی آبادی، بهنام رزاقی، حسین سپهری، حمید صفی زاده، گروس عبدالملکیان، امیر حسین عرفانی، محمد علی فارسی، افسانه محمودی، علی مختاری، محمود منفرد، آرش وحید نیک آثاری در تکمیل عکس های ذوالفقاری خلق کرده اند.

گالری شلمان: نمایشگاه تصویرسازی بر اساس داستان های هزار و یک شب با گردآوری مریم رسول زاده جمعه ۲۰ مرداد در گالری شلمان برپا می شود. هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از مریم رسول زاده، آیدا ناجی، مبینا کریم زاده بارنجی، فاطمه دست نما، شقایق عظیمی، آرام فیروز آبادی، حورا واحدی، فاطمه صداقتی، سارا بابائی، کوثر فروزنده، فاطمه کریمی، سارا سرابی، نجمه حسینی مطلق، حدیث حبیبی، عهدیه صادقی نژاد، فاطمه میرکاظمی، مژده دایی زاده، زهرا موسوی جویه، مهتا براتی، نازنین ماندنی خالدی، امین آزادی، حسام گودرزی، الهه دولتی، عطیه صفری.

گالری آتشزاد: مرتضی و رویا دهقان نقاشی و حجم‌های خود را تحت عنوان «تجربه مشترک» در گالری آتشزاد به نمایش در می‌آورند. این نمایشگاه ۲۰ تا ۲۹ مرداد در خیابان ولیعـصر، نرسیده به میدان ونک، خیابان عباسپـور (توانیـر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک ۲۳ برگزار می‌شود.
گالری مهرآوا: نمایشگاه انفرادی میلاد کارآموز با عنوان « سرای آیینه ها » از بیست تا سی مرداد ماه در گالری مهروا برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل یازده اثر می باشد که در ابعاد ۵۰ در ۷۰ به معرض نمایش در می آید.

گالری ​آران: نمایشگاه آثار هامد جابرها با عنوان «زوال، فصل دوم: کَندَن» از ۲۰ مردادماه تا ۱۰ شهریور در گالری آران به نمایش در می‌آید. گالری آران در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی پلاک ۱۲ واقع شده است.

گالری شمیده: گالری شمیده از روز ۲۰ مردادماه ۹۶ میزبان نمایشگاه گروهی عکس - نوشت با عنوان «گفتگوهای گمشده» خواهد بود. در این نمایشگاه ۲۲ اثر از ۱۶ هنرمند به همت کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدرضا هاشمیان، محمدحسین دهقانیان، معصومه مهدیون، نسترن رجالی، زهرا اخوان صراف، حسین نوری، ندا طوطیان، سمیه رحمانی، ساناز رحمتی، سید مرتضی شهشهانی، سید ابوالفضل موسوی، متینه رضایی، بنفشه پیش‌خوان، مهدی قلعه بیگی، سید هاتف حسینی، مائده ابوطالبی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که عکس‌ها به همراه صدای هر صاحب اثر به نمایش گذاشته می‌شود. گالری شمیده در میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک۸، طبقه اول، واحد ۱۲ واقع است

گالری ​اُ: دومین نمایشگاه «سه در سه» در تابستان ۹۶ با ارائه آثاری از آذرخش عسگری ، پگاه رجامند و مریم رضوی ۲۰ تا ۳۰ مردادماه در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک ۴۶ ، برپاست.

گالری سیحون: نمایشگاه فروش تابستانه گالری سیحون ۲۰ مردادماه افتتاح می‌شود. آثاری از منوچهر نیازی، علی ترقی‌جاه، بابک رشوند، آذر شیخ‌بهاءالدین‌زاده، افشین باقری، مهرداد فلاح، بهروز زیندشتی، مجید عسگری، سولماز توحیدلو، پانته‌آ بغدادی، نادر افشار، سپیده امام‌نژاد، افشین باقری، نعیمه رزاقی ساکت، محمدعباس‌زاده، علیرضا فانی، محمدهادی فدوی، الهام فاطمی، مهدی سحابی، جعفر روحبخش و منصور نصرت نظامی در گالری سیحون یک و آثار پرویز کلانتری، رضا بانگیز، ایرج شافعی، سرکیس واسپور، عبدی اسبقی، وحید میرزا محمدی، وحید عزت‌پناه، آرش نظری، مریم کوهستانی، عارف رودباری، سیروس آقاخانی، محمد عباس‌زاده، عالمه باقریان، نیوشا نیوژپور، نعیمه کاظمی، فرناز اخلاقی، لی لی عامری، مریم رحیمی نمین، علیرضا پویا، مجید صابری‌نژاد، مهدی دشتی، سارا اشرفی، نازنین بخشنده، الهام فاطمی، مامک حجازی، محمدرضا صیاد دریابخش، میلاد زینلی، پگاه صبحی، زیبا پشنگ، مهرزاد لعلی، المیرا سلامت و حامد رشتیان نیز در گالری سیحون دو به نمایش در می‌آید. نمایشگاه گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم ، شماره یازده تا ۳۰ مرداد ماه و نمایشگاه گالری سیحون دو در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک۲۴ تا ۱۵ شهریور ماه دایر است و علاقمندان می‌توانند از این دو نمایشگاه دیدن کنند.

گالری شیرین: نمایشگاه «نقش راوی ۲» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های فربد مرشدزاده است که از ۲۰ مردادماه تا ۱ شهریورماه در گالری شیرین یک و دو در خیابان کریم‌ خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ برقرار است.

گالری فردا: نمایشگاه «از طراحی تا نقاشی بعد از ۴۵ سال» با نمایش آثار طراحی و چند اثر نقاشی از زنده‌یاد فرامرز پیلارام ۲۰ مرداد در گالری فردا برپا می شود. در این نمایشگاه ۵۰ اثر طراحی از وی روی دیوار خواهد رفت که همه این آثار قدرت قلم این هنرمند را نشان می‌دهد.

گالری فردا در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک دو واحد ۲ واقع شده است.

گالری محسن: مجموعه‌ای از آثار علی فی با عنوان «خشکی» در گالری محسن به نمایش درآمد. این نمایشگاه ۲۰ مرداد افتتاح می‌شود و تا ۸ شهریورماه در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ برپاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها