خودروهای هاچ بک که به خودروهایی بدون صندوق‌عقب شهرت دارند، انتخاب بسیاری از افراد هستند که می‌خواهند در شهر به‌راحتی حرکت کنند و ماشین خود را به‌راحتی پارک کنند.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۸۱
هاچ‌بک­‌های 60 تا 70 میلیونی بازار کدامند؟+عکس

به گزارش جام جم آنلاین، خودروهای هاچ بک که به خودروهایی بدون صندوق‌عقب شهرت دارند، انتخاب بسیاری از افراد هستند که می‌خواهند در شهر به‌راحتی حرکت کنند و ماشین خود را به‌راحتی پارک کنند. این نسل از بدنه خودرو که در سال 1938 در فرانسه توسط شرکت سیتروئن تولید شد، شباهت زیادی به خودروهای هاچ بک امروزی نداشت. این خودرو که پیش‌زمینه‌ای برای تولید این سبک از بدنه بود، سال‌های بعد توسط سایر شرکت‌های اروپایی و آمریکایی شبیه‌سازی شد.

خودروهای هاچ بک به دلیل جثه کوچک‌تر، شتاب نسبتاً بهتری دارند و در کل به دلیل ظاهر اسپرت، جوان‌پسند تر از خودروهای سواری است. همچنین جثه‌های کوچک این خودروها در نمونه‌های امروزی، باعث می‌شود حرکت در شهرها به‌آسانی انجام شود و در مصرف سوخت این خودروها نیز صرفه‌جویی شود.

امروزه خودروهای هاچ بک، بسیار مجهزتر از خودروهای نسل قدیم شده‌اند. زمانی که کیا پراید به ایران آمد، آپشن کولر خودرو به‌اندازه کافی روی آن خودنمایی می‌کرد! اما این روزها باوجود خودروهای بدون نقصی مانند میتسوبیشی میراژ، پیش‌فرض افراد درباره یک خودرو هاچ بک به‌کلی تغییر کرده است.

در این مقاله قصد داریم چند خودرو هاچ بک را در بازه قیمتی 60 الی 70 میلیون معرفی کنیم:

مزدا2: شرکت مزدا، در سال ۲۰۱۱ جدید­ترین مدل خود را که خودرو هاچ بک کوچک پنج نفره مزدا ۲ بود معرفی کرد. این خودرو پس از موفقیت محصول دیگر این شرکت یعنی مزدا 3 به بازار آمد. زیرا قیمت مزدا 3 قیمتی کاملاً رقابتی بود و به نسبت هزینه آپشن های بسیار مناسبی داشت. رقبای اصلی مزدا 2، هیوندای i30 و تویوتا یاریس هستند که هرکدام حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

این خودرو در دو تیپ اسپرت و تورینگ به برای فروش آمد، که البته هر دو دارای پیشرانه‌ای با چهار سیلندر و ۱۵۰۰ سی‌سی حجم موتور با قدرت ۱۰۰ اسب بخار هستند. خودرو مزدا ۲ در شهر حدود ۸.۵ لیتر، در بزرگراه حدود ۶.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

هیوندای i20: هیوندا i20 به‌نوعی مدل ضعیف­تر و اقتصادی‌تر i30 موفق است. هیوندای، این خودرو سوپرمینی را باهدف اقتصادی‌تر کردن سفرهای درون‌شهری طراحی کرد که در این راستا می‌توان به طراحی ساده‌تر، موتور کم‌مصرف و بهترین گارانتی اشاره کرد. i20 های جدید، تنها ازنظر ظاهری تغییر نکرده‌اند، بلکه این تغییرات در جنس پلاستیک‌های به‌کاربرده شده نیز کاملاً مشهود است.

هرچند که چون غالب مصرف‌کنندگان این خودرو خانم‌ها هستند، طبیعی است که طراحی آن سخت و محکم نیست و بیشتر از طراحی‌هایی ظریف در درون آن استفاده شد است.

یاریس هاچبک: خودروی ژاپنی یاریس، ارزان‌ترین مدل از خودروهای تویوتا است. این خودروساز که به تولید باکیفیت‌ترین خودرو و همچنین کم‌هزینه‌ترین خودروها مشهور است، یاریس را در مدل‌های سدان و هاچبک روانه بازار کرده است.

این خودرو را می­‌توان یکی از گزینه‌های خوب این بازه قیمتی دانست. زیرا یاریس دارای کیفیت ساخت بسیار بالا بوده و از سویی دیگری به لحاظ ظاهری نیز دارای تمام استانداردهای مثبت است. البته در بازه قیمتی 50 تا 70 میلیون تومان، تنها می‌تواند نسل قدیم این خودرو را ازنظر ظاهر تهیه کرد.

کیا پیکانتو: کیا پیکانتو کوچک‌ترین جثه را بین تمام محصولات شرکت کیا دارد. این خودرو بسیار کوچک که محبوب قاره اروپا است، توانست جایزه طراحی را نیز از آن خود کند. رقبای اصلی این خودرو، هیوندا i20و مزدا ۲ هستند که پیشینه بهتری در تولید هاچ بک‌ها دارند. انتظار می‌رفت که پیکانتو، در ابتدای ورود به بازار ایران، به‌خوبی مورد استقبال قرار گیرد که شاید این مهم به دلیل قیمت بالا آن محقق نشد. تولید 2015 این خودرو را می­توانید با قیمت 64 میلیون در بازار تهیه کنید.

میتسوبیشی میراژ: باوجودآنکه میراژ به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف میتسوبیشی و نبود قطعات آن، کمی مهجور واقع‌شده است، اما در پیش طرفداران این برند خودرویی جایگاهی مناسبی دارد. یکی از عوامل تشویق‌کننده آن، قدرت خوب موتور نسبت به جثه، کیفیت ساخت بسیار خوب و البته مصرف سوخت بسیار پایین است. این خودرو، اولین بار در سال 1978 توسط میتسوبیشی تولید شد و به فروش رسید و البته در سال 2003 تولید آن متوقف شد. پس از گذشت چند سال، نسل جدید آن مجدداً از سال 2012 به بازار خودروها بازگشت. همان‌طور که ذکر شد، این خودرو به دلیل بهره‌وری بالا، مصرف 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر را به رانندگان داخل شهر ارائه می‌کند و درمجموع انتخاب معقولی به نظر می­‌رسد و می‌توان با داشتن 65 میلیون تومان، مدل 2016 این خودرو را تهیه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها