ایلان ماسک در حال ساخت هایپرلوپی است که می توان در آن با سرعت 965 کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر حرکت کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۷۳
سفر زمینی با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت!

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، چهار سال پیش بود که مالک شرکت های بزرگی همچون اسپیس ایکس و تسلا ایده خلاقانه هایپرلوپ یا همان حرکت با سرعت زیادی در دل تونل های مخصوص لوله ای شکل را مطرح کرد. ایلان ماسک شرکت ها و محققان زیادی از سراسر جهان را بر آن داشت تا بر روی آن کار کنند.

حالا اما خبر می رسد که ایلان ماسک در قالب شرکت «Boring Company» خود وارد عمل شده و پروژه ساخت هایپرلوپ را با جدیت و سرعت دنبال می کند.

ماسک در تازه ترین اظهار نظر خود درخصوص این موضوع اعلام کرد که موافقت ضمنی دولت آمریکا را برای ساخت چنین پروژه ای در حد فاصل نیویورک تا واشنگتن کسب کرده و در عین حال تأیید کرده که این پروژه توسط شرکت «Boring Company» ساخته خواهد شد.

یکی از سخنگویان این شرکت هم اعلام کرد که «Boring Company» در نظر دارد تا تونل های پروژه هایپرلوپ را با هدف جابجایی بسیار سریع و کم هزینه بسازد . قرار است در این تونل ها سیستم های حمل و نقل سرعت بالا نصب و راه اندازی شود.

بر اساس جزئیاتی که توسط این سخنگو منتشر شده، در اکثر این تونلها امکان حرکت با سرعت حدود 200 کیلومتر بر ساعت وجود دارد و در مسیرهای مستقیم طولانی نظیر نیویورک تا واشنگتن، شرایط برای حرکت با سرعت بیش از 950 کیلومتر بر ساعت هم فراهم می شود.

اکنون کارشناسان معتقدند که با در نظر گرفتن اختصاص میلیونها دلار بودجه، موافقت دولت آمریکا و حضور پرانرژی و انگیزه ایلان ماسک، پروژه ساخت هایپرلوپ عملی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها