اقدام یک کارمند شرکت گوگل مبنی بر انتشار مطلبی در فضای مجازی درباره «تفاوت‌های زن و مرد» و اینکه زن ها علاقه چندانی به کد نویسی و مسائل فنی ندارند، جنجال آفرین و موجب اخراج وی از این شرکت شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۷۱
اخراج یک کارمند گوگل به علت انتشار مطلبی درباره «تفاوت​های زن و مرد»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، این مهندس نرم افزار هفته گذشته با انتشار مطلبی در شبکه داخلی شرکت گوگل، گفته بود: زن‌ها به دلایل «بیولوژیکی» علاقه چندانی به کدنویسی و مسائل فنی ندارند و همین موضوع دلیل «حضور کمرنگ آنها در عرصه فنآوری» است.

وی در این مطلب 10 صفحه‌ای نوشته بود: «توانایی‌های مردان و زنان به دلیل مسائل زیستی متفاوت است و همین موضوع حضور نامساوی زنان و مردان در دنیای فناوری و مناصب مدیریتی را توجیه می کند.

به دنبال انتشار گسترده این مطلب در فضای مجازی و حتی برخی روزنامه های آمریکایی و اروپایی، بسیاری از کارمندان گوگل و کاربران فضای مجازی، نویسنده را به «جنسیت گرایی» متهم کردند و با انتشار گسترده متن وی در شبکه های مجازی، خواستار برخورد جدی با او شدند.

با اینکه در ابتدا شرکت گوگل این مطلب را «اظهار نظر شخصی نویسنده» خوانده بود، اما پس از رسانه‌ای شدن محتوای آن، بخشی از آن را «ناقض مقررات داخلی شرکت» دانست و او را اخراج کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها