مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه:

فعالیت شبانه‌روزی خطوط یک و ۸ مترو از امشب

با حضور رئیس مجلس و شهردار پایتخت

خط 8 مترو تهران به بهره برداری رسید

خط 8 مترو با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس و شهردار پایتخت در ایستگاه مترو فرودگاه امام (ره) به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۱۴
خط 8 مترو تهران به بهره برداری رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، این خط 8 مترو ادامه خط یک مترو است که فاز اول آن از ایستگاه شاهد تا ایستگاه شهر آفتاب به طول 4 کیلومتر در سال گذشته افتتاح و امروز از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام به طول 27 کیلومتر راه اندازی شد.

دکتر لاریجانی گفت: در خط 8 ایمنی و استانداردهای لازم در نظر گرفته شده است و ما از شهرداری تهران متشکریم زیرا خطوط مترو که در تهران به بهره برداری رسیده است کاری ماندگار و و زیرساختی برای شهر تهران شد.

علی لاریجانی که عصر امروز (دوشنبه، 16 مرداد) در مراسم افتتاح خط 8 متروی تهران شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات خوبی در راستای توسعه متروی تهران صورت گرفته است و با توجه به بازدیدی که داشتم ایستگاه شهر آفتاب خط 8 متروی تهران بسیار مرتب و منظم بود و استانداردهای لازم در این خصوص رعایت شده بود.

وی با قدردانی از زحمات عوامل توسعه خطوط متروی تهران گفت: سپاه (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا) نیز در ساخت متروی تهران زحمات زیادی کشیده و بر اساس گزارش ها، خطوط مترو از ایمنی خوبی برخوردار است.

لاریجانی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در ساخت مترو صورت گرفته است، ادامه داد: شهرداری تهران در خصوص توسعه مترو زحمات زیادی کشیده و یکی از کارهای مهم تهران این است که شبکه مترو کامل شد که کار باارزشی است و در این خصوص سرعت کارها خوب بوده است.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: متروی خط 8 تهران روی مدت زمان و نحوه سفر مسافرانی که تصمیم دارند از فرودگاه امام سفر کنند تأثیرگذار است.

لاریجانی تصریح کرد: تکمیل شبکه‌های مترو باعث تسریع در تردد مسافران می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص حمایت‌های مجلس از تکمیل مترو گفت: مسئولان ذی ربط مترو برآوردهای بودجه‌ای خود را برای اتصال خط مترو فرودگاه امام به پرند به مجلس ارائه کنند و مجلس در این زمینه همکاری می‌کند.

لاریجانی حد فاصل ایستگاه شهر آفتاب خط 8 مترو تهران تا ایستگاه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را با قطار شهری طی کرد.

مجری پروژه 8 متروی تهران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاست.

بوق قطار خط 8 مترو به صدا درآمد

خط 8 مترو با گذشت دو سال از ساخت آن امروز به طول 27 کیلومتر از ایستگاه شهر آفتاب تا ایستگاه مترو فرودگاه امام (ره) به بهره برداری رسید.

درویش مدیرعامل شرکت مترو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی با طراحی منحصر به فرد به صورت رو زمینی و در مساحت 25 هزار متر مربع با 12 پله برقی و 8 آسانسور ساخته شده است.

وی گفت: در ساخت این خط 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری، 40 هزار تن آرماتوربندی، 750 هزار متر مکعب بتن ریزی و 155 هزار متر مربع فنس کشی و 54 کیلومتر ریل گذاری شده است.

درویش افزود: در مسیر خط 8 برای سهولت ساکنان شهرک های اطراف 9 زیرگذر ایجاد شده است.

وی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مسافران فرودگاه حضرت امام 10 رام قطار وارد خطوط می شود که ارائه خدمات از فردا آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه واگن های این خط در حال ساخت است هر ماه دو رام قطار وارد این خط خواهد شد.

درویش ادامه داد: با توجه به اینکه حجم مسافران در فرودگاه امام شب ها خواهد بود بنابر این این خط به صورت شبانه روزی کار انتقال مسافران را به مرکز شهر و همچنین به فرودگاه مهرآباد انجام خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها