صدور ویزای بیش از 70 درصد زائران ایرانی

قاضی عسکر: از حج به‌ عنوان حربه سیاسی استفاده نمی کنیم

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از حج به‌عنوان یک حربه سیاسی استفاده نکرده است، گفت: تلاش برای تقویت معنویت در میان حجاج، وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب بخشی از اهداف مهم جمهوری اسلامی در حج هر سال است.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۰۸
قاضی عسکر: از حج به‌ عنوان حربه سیاسی استفاده نمی کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر امروز در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره اظهار کرد: دردیدارهای چند روز گذشته از محل اسکان حجاج کشورمان ، همه زائران از تصمیم نظام و مجموعه دست اندرکاران حج و زیارت در راه اندازی حج 96 خوشحال و راضی هستند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش همه دست اندرکاران تاکنون به برگزاری حجی آرام وخوب منجر شده است، ابراز امیدواری کرد این فضا تا پایان عملیات حج ادامه یابد و زائران ایرانی با سلامتی و حجی مقبول به میهن اسلامی بازگردند.

سرپرست حجاج ایرانی، تلاش همه بخشها را برای فراهم کردن بهترین شرایط برای زائران ایرانی خواستار شد و افزود: دردیدارها و مذاکرات با مسئولان سعودی برلزوم عمل به تمامی تعهدات و مفاد توافقنامه امضا شده با وزارت حج عربستان و رفع اشکالات تاکید و درمحیطی همراه با تفاهم و درایت کارها پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از حج به‌عنوان یک حربه سیاسی استفاده نکرده است، گفت: تلاش برای تقویت معنویت در میان حجاج، وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب بخشی از اهداف مهم جمهوری اسلامی در حج هر سال است.

صدور ویزای بیش از 70 درصد زائران ایرانی

حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج وزیارت از صدور ویزای بیش از هفتاد درصد از 86 هزار زائر ایرانی حج امسال خبرداد و گفت: بیش از 15 هزار زائر ایرانی تا امشب (دوشنبه شب) به سرزمین وحی منتقل می‌شوند که از این تعداد بیش از هفت هزار زائر نیز از مدینه منوره به مکه مکرمه می روند.

وی افزود: تمامی پروازها با تلاش صورت گرفته تاکنون انجام شده است و مشکلی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: حفظ عزت، حرمت و امنیت حجاج ایرانی تاپایان عملیات حج و بازگشت به کشور از مطالبات ما است و مقامات سعودی تاکید کرده‌اند که این موارد کاملاً رعایت خواهد شد.

درادامه این جلسه مسئولان بخشهای حوزه‌های اسکان ، تغذیه ، تدارکات و پزشکی گزارشهایی را ارائه دادند.

پیرحسین کولیوند؛ معاون حج و زیارت مرکزپزشکی جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه اظهار کرد: بیمارستان مدینه از امروز و بیمارستان مکه فردا فعال می‌شوند و آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین لزوم توجه جدی به مسئله گرمازدگی و پیش‌بینی امکانات مناسب برای ارائه خدمات به زائران در منا و عرفات را یادآور شد و تاکید کرد: خدمت رسانی به حجاج در چهار درمانگاه مدینه با جدیت دنبال شود و داروهای مورد نیاز زائران هرچه سریعتراز محل داروهای منتقل شده به عربستان و یا خرید اقلام مورد نیاز تامین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: انتقال فضای موجود به کاهش دغدغه مردم وخانواده‌ها منجر خواهد شد.

لزوم اطلاع رسانی گسترده تر از طریق رسانه ها به‌وِیژه صدا وسیما درباره وضعیت زائران ایرانی در دو شهر مدینه و مکه از دیگر محورهای این جلسه بود

در پایان این جلسه اکبر رضایی رئیس ستاد مدینه نیز اعلام کرد تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره تا پایان روز یکشنبه به 9125 نفر رسید و 5461 زائر نیز از مدینه به مکه منتقل شده اند.

عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی ادامه دارد و امروز 12 کاروان از زایران کشورمان از استان های مختلف با ظرفیت 2969 زائر وارد مدینه منوره می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها