حکم عجیب یک دادگاه در کویت

۵ سال حبس به دلیل انتقاد از عربستان

یک روزنامه کویتی از بازداشت افراد جدیدی در خصوص پرونده موسوم به باند العبدلی خبر داد و مدعی شد که این افراد با حزب الله لبنان مرتبط بوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۱۲
بازداشت افراد مرتبط با حزب‌الله در کویت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزارت کشور کویت از چند روز پیش تدابیر امنیتی در برخی نقاط این کشور به خصوص گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی برای بازداشت چند «متهم فراری»، پروند «باند العبدلی» افزایش داده است.

در همین ارتباط دادستانی کل نیز دستور احضار و بازداشت شش نفر از شهروندان که گفته می‌شود به فراریان این باند پناه داده بودند، صادر کرد.

طبق این گزارش همچنین از میان هشت نفری که قبلا احضار شده بودند، دستور بازداشت دو نفر از آنها به مدت 21 روز و ارجاع به زندان مرکزی صادر شده است.

روزنامه القبس کویت به نقل از برخی منابع آگاه مدعی شد که در جریان این تحرکات امنیتی متهمان جدیدی بازداشت شدند و مجموع کسانی که به اتهام ارتباط با حزب‌الله و ایران و نیز پناه دادن به فراریان بازداشت شده‌اند تا دیروز به 13 نفر رسید و دستگاه امنیتی دولت در 24 ساعت آینده تلاش‌های خود برای بازداشت افراد دیگر را افزایش خواهد داد.

ایران و حزب‌الله تاکنون چندین بار تأکید کرده‌اند که هیچ ارتباطی با این پرونده ندارند. اخیرا حزب الله نیز اعلام کرد که هیچ عضو یا نیرویی در کویت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها