در طول سال‌های گذشته مهاجرت از شهرهای کوچک و روستاها به سمت شهرهای بزرگ روند فزاینده گرفت و امروز اثر این موضوع در بازار اجاره‌بها مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۵۴
بازار اجاره نیازمند اقدام فوری دولت

در طول سال‌های اخیر متناسب با مهاجرت‌هایی که صورت گرفته مسکن ساخته نشده و به همین دلیل، هر روز به تقاضای بازار اجاره افزوده می‌شود که این موضوع دلیلی شده تا این بازار رونق پیدا کند و برخی مالکان قیمت‌های خارج از عرف را پیشنهاد دهند.

دولت قبل سعی کرد مسکن را از لیست دارایی‌های ارزشمند خانوارها خارج کند و مسکن مهر را کلید زد اما با وجود اجرای مسکن مهر در شهرهای کوچک باز هم شاهد مهاجرت از روستاها و شهرها به کلانشهرها بودیم.

شاید دلیل اصلی این موضوع را نبود رفاه و اشتغال در این بخش‌ها عنوان کرد. دولت با منابعی که برای ساخت مسکن مهر در اختیار داشت می‌توانست به توسعه و ایجاد اشتغال در بخش‌های کوچک بپردازد.

خطری که اکنون کلانشهرهای کشور را تهدید می‌کند این است که مهاجرت از شهرها و روستاها آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت و دولت باید در این زمینه نقش موثری را ایفا کند. اگر خدمات شهرهای کوچک و اشتغال در این بخش‌ها اتفاق بیفتد قطعا بخشی از مشکل اجاره بها نیز حل خواهد شد.

مشکلی که امروز در بازار اجاره‌بها پیش آمده و قیمت را تحت تأثیر قرار داده است، ناشی از مشکلات اقتصادی نیست بلکه مربوط به تقاضای بی‌رویه است و در مقابل کاهش عرضه باعث شده تا توازن بازار اجاره بر هم بخورد.

در این شرایط فساد، بیکاری و معضلات اجتماعی دیگر دور از انتظار نیست و تا وقتی که این مشکلات پیش نیامده دولت باید دست به کار شود و اقدامات خود را در این زمینه انجام دهد.

دکتر عباسعلی ابونوری - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها