نتیجه اولیه کنکور سراسری ۹۶ فردا یکشنبه ۱۵ مردادماه با انتشار کارنامه داوطلبان اعلام می شود. ظرفیت پذیرش این دوره ۷۴۷ هزار و ۸۹۲ نفر است و دفترچه های انتخاب رشته منتشر شده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۹۱۱
نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۶ فردا اعلام می شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ساعت ۱۸ (۶ بعداز ظهر) روز یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به آدرس: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

انتخاب رشته کنکور ۹۶ برای مجازین به انتخاب رشته نیز از روز ۱۹ مردادماه آغاز می شود و تا ۲۳ مردادماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.

داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی باید کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص کرده و به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود درج کنند.

آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی در کشور و ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنیا با حضور ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب برگزار شد.

بر اساس ظرفیتی که تاکنون در دفترچه های انتخاب رشته اعلام شده است، گروه علوم انسانی با ۳۱۰ هزار و ۹۲۵ نفر بیشترین ظرفیت پذیرش را دارد و پس از آن گروه ریاضی با ۲۳۵ هزار و ۴۹۷ نفر و پس از آن ظرفیت گروه علوم تجربی با ۱۵۸ هزار و ۵۸۲ نفر در رده بعدی قرار دارد.

ظرفیت گروه هنر ۱۹ هزار و ۲۹۲ نفر و گروه زبان های خارجی ۲۳ هزار و ۵۹۶ نفر است. مجموع ظرفیت ۷۴۷ هزار و ۸۹۲ نفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها