معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برخی خانواده‌ها در ایام تابستان دانش‌آموزان را در کلاس‌های تقویتی ثبت‌نام می‌کنند اما این کار صحیح نیست.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۶۵
ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس‌‌های تقویتی فصل تابستان صحیح نیست

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم، مهدی فیض در رابطه با برنامه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: در سند تحول بنیادین 6ساحت وجود دارد که در مدارس عمدتاً به ساحت‌های سیاسی و اجتماعی توجه می‌شود بنابراین باید زمانی برای توجه به سایر ساحت‌های شش‌گانه وجود داشته باشد.

وی افزود: وقتی در طول سال تحصیلی به تمامی ساحت‌ها توجه نمی‌شود باید در ایام تابستان به غنی سازی اوقات فراغت پرداخته شود و برای این ایام برنامه‌ای جامع، بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز وجود داشته باشد و آن را مکمل سال تحصیلی بدانیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی خانواده‌ها در ایام تابستان دانش‌آموزان را در کلاس‌های تقویتی ثبت‌نام می‌کنند اما این کار صحیح نیست چرا که پژوهش‌ها نشان می‌دهد ایام تابستان زمان تثبیت یادگیری است و نباید در این مدت به یادگیری مطالب درسی پرداخت و درصورتیکه این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، ‌ذهن دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده آماده نیست.

فیض بیان کرد: صنایع هنری، مهارت آموزی، خود اشتغالی، ورزش و فعالیت‌هایی با هدف تقویت تعاملات اجتماعی برای دانش آموزان در اوقات فراغت تابستان مناسب است و آموزش‌وپرورش در فصل تابستان ستاد مرکزی برای غنی سازی اوقات فراغت دارد همچنین تعاملی با دستگاه‌های مشارکتی انجام دادیم و مقرر شد برخی از برنامه‌های کوتاه مدت مهارتی در مدارس اجرا شود.

وی با اشاره به شعار هردانش آموز یک مهارت برای ایام تابستان عنوان کرد: 25 هزار پایگاه اوقات فراغت در سراسر کشور ایجاد شده که بخشی از فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای دراین پایگاه‌ها اجرا می‌شود و این برنامه‌ها از نیمه تیرماه آغاز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: برخی نهادها مانند سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد، سازمان دانش‌آموزی، هلال احمر، شهرداری‌ها و بسیج دانش‌آموزی در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به آموزش و پرورش کمک می‌کنند و با احتساب تعداد 14 میلیون دانش‌آموز و برنامه‌ریزی برای آنها در پایگاه‌های تابستانی مبلغ 10 هزار میلیارد تومان نیاز بود که امسال فقط 2 میلیارد تومان بودجه درنظرگرفته شده و عمده بار مالی غنی سازی اوقات فراغت به عهده خانواده‌ها است.

فیض در رابطه با نگاه سندتحول بنیادین به اوقات فراغت گفت: برای تعلیم و تربیت اوقات فراغت مطرح نیست بلکه باید تمام سال به ساحت‌های شش‌گانه توجه شود بنابراین این مرزبندی‌ها اشتباه است. در حوزه اوقات فراغت نیز مانند حوزه قرآنی باید کمیسیونی تشکیل شود تا نیازسنجی‌ و برنامه‌ریزی‌ها متناسب با شرایط و مشورت با نهادهای دخیل در ارائه برنامه‌ها انجام شود.

وی افزود: باید نهادهای مسئول و حتی دولت دغدغه‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان داشته باشند و آن را ساماندهی کنند و حتی می‌توان از هم‌اکنون برای تابستان سال بعد نیز برنامه‌ریزی کرد تا روند فعالیت‌ها به طور کامل پیش رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها