در چهارشنبه های کتاب برگزار می شود

«ر» به روایت مریم برادران در فرهنگسرای تهران

فرهنگسرای تهران برگزار می کند

رازهای حسن کچل در چهارشنبه های کتاب

فرهنگسرای تهران در ادامه برنامه چهارشنبه های کتاب، این هفته میزبان محمدرضا یوسفی خالق داستان‌های حسن کچل می شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۵۲
رازهای حسن کچل در چهارشنبه های کتاب

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی مدیری فرهنگی هنری منطقه 22، در چهارشنبه های کتاب، محمدرضا یوسفی از کتاب «رازهای حسن کچل» رونمایی می کند.

حسن‌کچل یک جوان ساده و خام روستایی است که از خطاهایش در زندگی درس می‌گیرد و رفته‌رفته ساده ‌لوحی‌اش مبدل به‌ نوعی هوشمندی و تدبیر در رفتار و اعمال وی می‌شود؛ بی‌آنکه خدشه‌ای به سرشت پاک و منش بی‌آلایش روستایی‌اش وارد شود. قصه‌هایی که می‌خوانید، شما را به دنیایی رؤیایی می‌برد... به‌جایی که خورشید مهربان‌تر و آسمان آبی‌تر است... آنجا‌ که حسن‌ کچل عاشق می‌شود و ...

در این برنامه دکتر ناهید معتمدی نویسنده و پزوهشگر حوزه ادبیات و عضو انجمن نویسندگان، پری رضوی یام نویسنده کتاب های گرگ های خط خطی و همچنین محمدرضا یوسفی حضور خواهند داشت.

محمدرضا یوسفی نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 1332 در همدان متولد شد. وی دانش آموختۀ رشتۀ تاریخ از دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است.

یوسفی بیش از 40 سال است که برای کودکان در گروه‌های سنی گوناگون کتاب می‌نویسد. او به معنای حرفه ای داستان‌نویس است.

وی تا به‌ حال بیش از 250 عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی نوشته است. نخستین کتاب یوسفی با عنوان «سال تحویل شد» در ۱۳۵۷ منتشر شد. حوزه و فضای آثار محمدرضا یوسفی بسیار وسیع است: از بازآفرینی هایی در حوزه افسانه ها گرفته تا نگارش افسانه های جدید.

او برای کودکان آثاری از ادبیات کهن فارسی را بازنویسی و باز آفرینی کرده است.«افسانه شیر سپیدیال» و «قصه یارگار زریران»، «افسانه بلیناس جادوگر» و «افسانه شیرین کارنامه اردشیر بابکان» از این آثار است.

وی تا به‌ حال حدود 30 جایزه داخلی و خارجی از جمله جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نیز دریافت لوح افتخار از IBBY در 1996و 1998 از کشورهای هلند و هند را در کارنامه خود دارد.

محمدرضا یوسفی در سال 2000 میلادی برنده جایزه هانس کریستین اندرسن شده است.

گزیده آثار این نویسنده: وش وش وشی وشان سیاوش، اگر بچّه رستم بودم، اسب سفید، بزرگی و... را می توان نام برد.

علاقمندان جهت شرکت دراین برنامه می توانند 11 مرداد ساعت 17 به فرهنگسرای تهران به نشانی: حکیم غرب سه‌راه دهکده المپیک خیابان ساحل بوستان باغ مراجعه و تلفن 44143777 – پاسخگوی علاقه‌مندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها