رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان هشدار داد

از سرگیری غنی سازی 20 درصدی طی 5 روز

رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از کتاب «۱+۵» گفت: اگر برجام نبود در شرایط سخت بودیم، اما جمهوری اسلامی تدبیر کرد و خود را در موقعیت بالاتر قرار داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷۵
صالحی: صنعت هسته ای ما روی ریل است و با قدرت پیش می رود / برخی دوستان می گویند صنعت هسته ای متوقف شده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی کتاب «5+1» گفت: اگر برجام نبود در شرایط سخت بودیم، اما جمهوری اسلامی تدبیر کرد و خود را در موقعیت بالاتر قرار داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کدام طرف ناله می‌کند و می‌سوزد؟ ما نسبت به قبل برجام چه کم داریم؟ آیا نفت‌کش‌ها، بانک‌های کوچک (نمی‌گویم بزرگ)، بیمه‌ها و... راه نیفتاده است؟ اگر بگوییم «نه» کتمان حقایق است.

صالحی گفت: ما چیزی را از دست نداده‌ایم، این را قبول کنید. به عنوان فردی مطلع در صنعت هسته‌ای می‌گویم، که اگر برجام بهم بخورد چگونه به شرایط قبل برمی‌گردیم، آنها ناراحت هستند، ما که راکتور جدید می‌سازیم، الان راکتور اراک به خوبی پیش می‌رود، غنی‌سازی را انجام می‌دهیم، همه چیز روی ریل است، ما می‌دانیم صنعت هسته‌ای ما روی ریل است و باقوت و قدرت پیش می‌رود و من هنوز روی قسمی که خوردم هستم.

وی ادامه داد: برخی دوستان می‌گویند صنعت هسته‌ای متوقف شده اما این مملکت صاحب دارد. اینگونه نیست که رها کنیم؛ اطمینان داشته باشید و یک‌بار به خادم خود اطمینان کنید. صنعت هسته‌ای خیلی بهتر از گذشته جلو می‌رود.

وی در خاتمه گفت: عصر امروز جلسه نظارت بر برجام برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها