دادستان عمومی وانقلاب شهرستان فردیس گفت: ۵ شیاد که از طریق سایت دیوار با ترفند فروش لوازم خانگی چندین میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۴۴
کلاهبرداری میلیونی از طریق سایت دیوار

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، حسن جهانشاهلو گفت: ۵ شیاد که از طریق سایت دیوار با ترفند فروش لوازم خانگی چندین میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: حسب شکایت متعدد واصله و تحقیقات انجام شده تعدادی افراد به‌صورت سازماندهی شده و باندی از طریق سایت دیوار به کلاهبرداری در بستر فضای مجازی از مردم اقدام می‌کردند.

دادستان فردیس اضافه کرد: این افراد به‌عنوان نمونه با قراردادن تعدادی عکس‌های متعدد از جمله لوازم خانگی با تماس مردم جهت خرید با اغوا و فریب مردم پس از درخواست و واریز مبلغی به‌عنوان بیعانه، دیگر به هیچ‌عنوان پاسخگوی خریدار نبوده و به این طریق بیش از چندین میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند که در حال حاضر شکات متعددی مبادرت به طرح شکایت کرده‌اند.

جهانشاهلو افزود: حدود چهل شماره تلفن فعال شده، بدون نام و ۱۵ حساب بانکی که جهت کلاهبرداری از آن‌ها استفاده می‌شده است، شناسایی شده و تعداد ۵ نفر از متهمان دستگیر شده‌اند.

دادستان فردیس همچنین گفت: متهمان پرونده با صدور قرار‌های قانونی در اختیار پلیس فتای فردیس جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان هستند.

قابل ذکر است با توجه به ترفندهای جدید کلاهبرداران اینترنتی، لازم است مردم نسبت به هشدار کارشناسان مربوطه و تذکرات آنها در این زمینه توجه لازم را مبذول دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها