رییس فراکسیون حج مجلس در گفت‌و گو با جام جم آنلاین اعلام کرد؛

عربستان امنیت حجاج ایرانی را تضمین 100درصد کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به ابعاد مهم کنگره بزرگ حج و تاثیر آن در جامعه مسلمین، گفت: رایزنی‌های خوبی در خصوص مسایل امنیتی و حفظ جان حجاج با دولت سعودی انجام شده، اما متاسفانه آل سعود نشان داده در برقراری نظم و امنیت مراسم حج خیلی قابل اطمینان نیست.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۸۳
ضرورت تعیین تکلیف شهدای منا توسط سعودی‌ها / تدابیر بهتر دولت عربستان برای مدیریت حج امسال

در آستانه اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی، سید حسین نقوی حسینی در گفت وگو با جام جم آنلاین اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بدرستی فرمودند حضور مسلمانان جهان در مناسک حج بسیار مهم بوده و در بزرگترین گردهمایی دنیا موضوعات و مسایل جهان اسلام زبان به زبان نقل شده از این رو وجود چنین ظرفیتی حتما به نفع امت واحده مسلمان در سراسر جهان است.

وی یکی از ابعاد مهم سفر به خانه خدا را بحث امنیت حجاج خواند و گفت: سابقه کلید داران کعبه نشان می‌دهد آنها در تامین امنیت حاجیان غیر قابل اعتماد بوده و وقایع تلخی چون شهدای منا- تعرض به جوانان ما در فرودگاه جده و نیز سقوط جرثقیل در مسجدالحرام همچنان همه را نگران می‌کند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با اشاره به اقدامات همه جانبه مقامات و دستگاه‌های ذیربط در خصوص تسهیل در سفر امسال حج، خاطر نشان کرد: کمیسیون امنیت ملی از ماه‌ها قبل پیگیر بحث اعزام حجاج به مکه بوده و دیگر نهادها همچون شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و سازمان حج برای بررسی و تدارک حضور همراه با امنیت اتباع ایرانی تلاش زیادی در رایزنی با مقامات سعودی از خود نشان داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در نهایت امر دولت سعودی در خصوص حفظ جان و مال حجاج تعهداتی داده و در خصوص نحوه اجرای مناسک همچون دعای کمیل به توافقاتی دست یافته‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری مراسم هر چه باشکوه تر حج ابراهیمی امسال گفت: ظاهرا دولت عربستان برای مدیریت حج امسال تدابیر بهتری اندیشیده و ما امیدواریم ریاض به تکالیف خود در این خصوص به نحو شایسته‌ای عمل کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه موضوع شهدای منا هنوز از طرف آل سعود تعیین تکلیف نشده، خاطر نشان کرد: متاسفانه متولیان مراسم حج در عربستان هنوز به وظایف خود در قبال فاجعه منا عمل نکرده و در این زمینه خود را پاسخ‌گو نمی‌دانند، بنابراین شایسته است عربستان به عنوان میزبان زائران خانه خدا در اسرع وقت مسئولیت پذیری خود را اثبات کند.

به گفته وی در حج امسال کسی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعنوان نماینده پارلمانی حضور ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها