فحاشی چند پسر جوان در گروه تلگرامی، آتش نزاعی مرگبار را شعله‌ور ساخت. متهم پسری 20 ساله است که هنگام قتل دوست صمیمی‌اش از پادگان مرخصی گرفته بود. او در جلسه دادگاه مدعی اتفاقی بودن حادثه شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۱۸
محاکمه عامل جنایت تلگرامی

به گزارش جام‌جم، دهم اردیبهشت 95، وقوع یک فقره نزاع منجر به قتل در یکی از پارک‌های اسلامشهر به پلیس اطلاع داده شد. چند پسر جوان با هم درگیر شده و یکی از آنها با اصابت چاقو از ناحیه کتف دچار خونریزی شده بود. کامران 20 ساله پس از انتقال به بیمارستان جان باخت تا کارآگاهان برای دستگیری قاتلش وارد عمل شوند.

آنها در همان تحقیقات ابتدایی رد پای یکی از دوستان صمیمی مقتول را کشف و او را دستگیر کردند. سعید 19 ساله در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و به زندان افتاد. چهار نفر از دوستان او نیز که در نزاع حضور داشتند پس از انجام تحقیقات با قرار وثیقه آزاد شدند. تا این که صبح دیروز، جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس سعید در جایگاه ایستاد و گفت: «من و کامران (مقتول) از دوستان صمیمی بودیم. هر دو تازه سربازی‌مان شروع شده بود و در مرخصی بودیم. روز قبل از حادثه، در تلگرام بین من و کامران و چند نفر دیگر از بچه‌ها درگیری لفظی پیش آمد. روز بعد به پارک سر کوچه رفتیم و آنجا با هم گلاویز شدیم. من با چاقوی کامران، ضربه‌ای به خودش زدم اما قصد قتل نداشتم. او وقتی روی زمین افتاد، مرا از پشت گرفت طوری که نتوانم فرار کنم. چند دقیقه تلاش کردم تا توانستم خودم را رها کنم و متواری شوم.» سپس هر چهار متهم دیگر به جرم شرکت در نزاع منجر به قتل محاکمه شدند. آنها چهار پسر 17 تا 20 ساله هستند که منکر شرکت در نزاع شدند. یکی از آنها گفت: «ما همیشه برای تفریح و صحبت کردن به پارک می‌رفتیم. روز حادثه سعید، دست کامران را گرفت و او را با خود به فاصله‌ای دورتر برد. ناگهان با هم درگیر شدند و سعید با چاقوی خودش ضربه‌ای به کامران زد و فرار کرد. ما به اورژانس زنگ زدیم اما با تاخیر رسیدند. ماجرا از درگیری لفظی و فحاشی در گروه تلگرامی مان شروع شده بود.»

در پایان دادگاه، سعید برای آخرین دفاع در جایگاه ایستاد و گفت: «من اصلا قصد قتل نداشتم. کامران دوست صمیمی‌ام بود. چرا باید به خاطر بحث در تلگرام او را بکشم؟ همه چیز ناخواسته بود. از اولیای دم می‌خواهم مرا ببخشند.» چهار متهم دیگر نیز بار دیگر خود را بی گناه دانستند تا به این ترتیب قضات برای صدور رای نهایی وارد شور شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها