مرد شیاد پس از طرح دوستی با زنان، از آنها به عنوان طعمه برای سرقت از طلافروشی‌ها استفاده می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۱۵
زنان ساده‌لوح، طعمه سارق طلافروشی‌های تهران +عکس

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه 18 خرداد امسال و به دنبال دستگیری زنی به اتهام سرقت از طلافروشی در دستور کار ماموران کلانتری مشیریه تهران قرار گرفت. با حضور ماموران در محل سرقت در پاساژ کیوان مشخص شد، زن جوان همراه مردی برای خرید وارد طلافروشی شده و مرد با گرفتن زنجیر و پلاک طلافروشی را ترک کرده و رفته بود. زن نیز هنگامی که قصد داشت از طلافروشی بیرون برود توسط مرد طلافروش و کسبه دستگیر شده بود.

زن 30 ساله در بازجویی‌ها گفت: چندی پیش زمانی که برای خرید به بازار مولوی، راسته پلاستیک‌فروشان رفته بودم با فردی که خودش را سعید معرفی کرد، آشنا شدم. سعید مدعی بود در زمینه خرید و فروش لوازم آرایشی زنانه فعالیت می‌کرد و حتی در چند جلسه ملاقاتی که با یکدیگر داشتیم، چند قلم لوازم آرایشی زنانه را به عنوان هدیه برایم آورد. بتدریج تماس‌های ما با یکدیگر زیاد شد تا این‌که یک روز سعید به من تلفن کرد و گفت قصد دارد یک رشته زنجیر و پلاک طلا برایم هدیه بخرد. با یکدیگر در منطقه مشیریه قرار ملاقات گذاشتیم تا این‌که او با یک دستگاه موتورسیکلت به محل قرار آمد و دو نفری به پاساژ کیوان رفتیم و در آنجا وارد یک مغازه طلافروشی شدیم. پس از انتخاب چند رشته زنجیر و پلاک، سعید یکی از آنها را برداشت و به بهانه مقایسه آن با سایر طلاهای ویترین از مغازه خارج شد و همزمان با تلفن همراهش نیز مشغول صحبت شد. سعید در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهش به طور ناگهانی ناپدید شد. قصد داشتم از مغازه بیرون بروم و او را پیدا کنم که صاحب طلافروشی مانع بیرون رفتن من شد و دستگیرم کردند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، ماموران تجسس کلانتری با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی و دیگر اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «علی» شدند که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با موادمخدر و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده بود .

با شناسایی تصویر «علی» توسط متهم زن پرونده، ماموران با شناسایی محل تردد متهم در خیابان پیروزی، چهارراه کوکاکولا وی را دستگیر کردند و در بازرسی از وی موفق به کشف مقادیری لوازم آرایشی زنانه شدند که در همان تحقیقات اولیه عنوان کرد قصد ملاقات با خانم جوانی را داشته که چندی پیش با او آشنا شده است .

«علی.ن» در همان تحقیقات اولیه به فریب زنان جوان و طعمه قرار دادن آنها برای سرقت‌هایش اعتراف کرد. متهم در اظهاراتش به سرقت‌های مشابه از مغازه‌های طلافروشی در میدان خراسان بویژه بازار بزرگ طلافروشی تهران اعتراف کرد که با بهره گیری از اعترافات متهم، تعدادی از محل‌های سرقت در بازار بزرگ تهران شناسایی و صاحبان طلافروشی نیز پس از حضور در کلانتری مشیریه، علی را مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ سیروس کتابعلی، سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت‌های مشابه و شناسایی تعدادی از شکات، تصویر متهم به خواست بازپرس بدون پوشش چاپ می‌شود. از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت‌های خود به کلانتری 169 مشیریه در شهرک مشیریه ـ خیابان بوعلی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها