سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی

قاضی مقیسه خطاب به فلاح: عامل اصلی این کلاهبرداری شما هستید

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی

وکیل مهدی شمس: موکل من فقط در خرید یک میلیون بشکه نفت دخیل بوده است

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح امروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۱۶
وکیل مهدی شمس: موکل من فقط در خرید یک میلیون بشکه نفت دخیل بوده است

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح امروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.

در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست و عناوین اتهامی ردیف دوم پرونده فساد نفتی توسط قاضی مقیسه، افشار وکیل مهدی شمس در جایگاه قرار گرفته و به دفاع از موکل خود پرداخت.

افشار گفت: در کیفرخواست در خصوص شمس آمده است که وی در کلاهبرداری مشارکت داشته و تصریح شده که شمس در معرفی زنجانی به بانک‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها دخیل بوده است.

وی گفت: اینکه موکل من زنجانی را به نهاد‌ها و سازمان‌ها معرفی کرده است کاملاً نادرست است و حتی به نوعی بزرگنمایی صورت گرفته است. آقای شمس، آقای زنجانی را به مدیرعامل شرکت صندوق بازنشستگی شرکت نفت معرفی کرده است که البته این حرف هم براساس محتویات پرونده است.

وکیل مهدی شمس ادامه داد: این شرکت سهامی خاص بوده و وظیفه‌ای برای فروش نفت نداشته است، لذا موکل من زنجانی را به نهاد خاصی معرفی نکرده است و بر فرض جهت ادعای کیفرخواست فقط به مدیرعامل شرکت صندوق بازنشستگی شرکت نفت معرفی کرده است.

در ادامه مهدوی، وکیل شرکت نفت نسبت به این اظهارات اعتراض داشت و گفت: مصوبه شرکت ملی نفت موجود است که صندوق بازنشستگی اجازه داشته به فروش نفت اقدام کند لذا اینکه وکیل آقای شمس می‌گوید که این شرکت حق فروش نفت را ندارد، کذب است.

در ادامه افشار وکیل مهدی شمس تصریح کرد: موکل من آقای زنجانی را به نهادی معرفی نکرده است، چون آشنایی زنجانی با مدیرعامل شرکت صندوق بازنشستگی شرکت نفت مربوط به قبل و گذشته است.

قاضی مقیسه در این خصوص گفت: بر اساس اظهارات و مستندات موکل شما در جلسه‌های مربوطه حضور داشته است.

افشار گفت: بنده حضور موکلم را در جلسه می‌پذیرم؛ اما شراکت را قبول ندارم. چون بحث فروش نفت از طریق صندوق صرفا یک پروسه مالی بوده است که از برج یک سال ۹۱ شروع شده است. در لوزان سوئیس که موکل من نبوده است بحث ۳۰۰ میلیون یورو مطرح شده که صندوق بازنشستگی برای وارد کردن اقلام غذایی به آن ورود کرده است لذا بحث معرفی توسط موکل من پایه و اساس معاملات نبوده است.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم در ادامه گفت: در این خصوص صرفا اظهارات زنجانی مورد توجه قرار گرفته است که قابل قبول نیست، اگر دلیلی در این خصوص وجود دارد ارائه شود.

وی گفت: کیفرخواست مطالب را ارائه کرده؛ اما دلایل و مستندات را ارائه نداده است. اصلا سؤال من این است که صندوق بازنشستگی چرا حق فروش نفت داشته است؟

قاضی مقیسه در واکنش به دفاعیات وکیل گفت: این چه سؤالی است که می‌پرسید وقتی که در آن شرایط نیروی انتظامی نفت می‌فروشد صندوق بازنشستگی جای خود دارد. به هر حال این صندوق با توجه به مقتضیات زمان یک میلیون بشکه نفت فروخته و موکل شما هم در خرید آن نقش داشته است.

افشار در دفاعیات خود اظهار کرد: حتی اگر کیفرخواست درست باشد موکل من فقط در خرید یک میلیون بشکه نفت دخیل بوده است، اما این صندوق ۱۵-۱۶ محموله نفت فروخته که موکل من در آن دخالتی نداشته است.

در اینجا نماینده شرکت نفت نسبت به اظهارات افشار واکنش نشان داده و گفت: در اظهارات زنجانی آمده است که آقای شمس فروش نفت‌ها را انجام می‌داده است.

افشار در پاسخ به اعتراض نماینده شرکت نفت گفت: دوستان و نمایندگان شکات لطفاً دلایل و مستندات خود را ارائه دهند. اینکه گفته می‌شود ایمیل زده شده است را با سند و دلیل اثبات کنید، لطفاً در خصوص مطالب خود با سند حرف بزنید البته ما فقط می‌توانیم نفی کنیم و شما باید دلیل بیاورید هرچند که ما تمام حرف‌های خود را با سند و مدرک بیان می‌کنیم.

وی گفت: هرچند که مسئولان وقت نباید تمام ثروت ملی را در اختیار این فرد می‌گذاشتند.

وکیل شرکت نفت اظهار کرد: اگر شما اجازه داده و صلاح بدانید افرادی که مخاطب ما در این خصوص هستند در جلسه حضور داشته و نسبت به اظهارات متهم و وکیل او پاسخ دهند تا رابطه بین شمس و نمایندگان با مسئولین مشخص شود.

قاضی مقیسه پاسخ داد: من می‌خواهم در این پرونده حکم دهم، بنده احتیاج به سند و دلیل دارم. باید برای من محرز شود که این اظهارات صحیح است یا خیر لذا این کار را به عهده دادگاه بسپارید.

وی خطاب به وکیل مهدی شمس گفت: اگر شمس و فلاح نبودند کسی زنجانی را نمی‌شناخت. این‌‌قدر اعتماد جلب کردند که وزیر و شرکت نفت به آنها اعتماد کردند.

وکیل شمس در ادامه دفاعیات خود گفت: اقرار افراد دیگر در پرونده برای خودشان نافذ است و برای موکل من فقط اظهار است باید دلیل اثباتی این مستندات برای این دادگاه احراز شود بحث ما در خصوص اثبات مستندات نیست بلکه در خصوص عدم وجود مستندات است.

قاضی مقیسه گفت: موکل شما با علم به اینکه در تاجیکستان و مالزی، بانکی وجود ندارد و بانک‌های معرفی شده اصلا سرمایه‌ای ندارند اقدام به همکاری با زنجانی کرده‌ است. آقای شمس بابک زنجانی را به‌عنوان مالک دو بانک در تاجیکستان و مالزی و شریک بانک ملت معرفی می‌کند و با این کارها اعتماد مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت و دیگران را جلب می‌کند.

وکیل مهدی شمس گفت: اگر به رأی دیوان نگاه کنید و به اظهارات مدیرعامل شرکت نیکو و مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت توجه نمایید خواهید دید که موکل من چنین نقشی نداشته است.

پس از این اظهارات قاضی مقیسه واکنش نشان داد و گفت: لطفاً به رأی دیوان ورود نکنید.

وکیل شمس گفت: اظهارات مدیرعامل شرکت نیکو که در رأی دیوان هم آمده بیان می‌دارد که چه کسی زنجانی را به وزیر نفت معرفی کرده است.

قاضی مقیسه گفت: آقای افشار خواندن رأی دیوان که برای ما محترم است هنر نیست این رأی را همه دنیا مطالعه کرده‌اند لطفاً این‌قدر از روی رأی دیوان حرف نزنید و خودتان لطفاً حرف بزنید.

قاضی مقیسه در ادامه گفت: بابک زنجانی در اظهارات خود می گوید که من از سال 88 شمس و فلاح را می‌شناختم و فلاح به من گفت که شمس می‌تواند به شما کمک کند. زنجانی از شمس می‌خواهد که از انگلیس به مالزی بیایید و در مالزی جلسه‌ای برگزار شد من در آن جلسه به شمس گفتم که نفت‌ها در حال متروکه شدن هست چکار کنیم شمس به من گفت که من این نفت‌ها را به دبی منتقل می‌کنم به شرکت فال می‌فروشم و پولش را می‌گیرم.

قاضی مقیسه اظهار کرد: این دو فرد به‌گونه‌ای رفتار کرده‌اند که زنجانی به مسئولان معرفی شد.

افشار وکیل مهدی شمس در ادامه رسیدگی خود گفت: اظهارات بابک زنجانی وحی منزل نیست و نباید به آن اظهارات اعتنا کرد. بنده مجدداً می‌گویم که آشنایی و معرفی زنجانی به مجموعه توسط شمس نبوده است.

قاضی مقیسه گفت: این حرف را ده بار گفتید از این حرف بگذرید و ادامه بدهید.

افشار وکیل مدافع متهم ردیف دوم در ادامه دفاعیات اظهار کرد: معرفی باید به شخصی که ادعا می‌کنیم بزه دیده است صورت گیرد و معرفی اولیه ادعایی را نمی‌توان برای اعمال دیگر مبنا قرار داد، بر فرض این که آقای شمس، بابک زنجانی را به صندوق بازنشستگی معرفی کرده است درست باشد اما به وزیر نفت و شرکت HK معرفی نکرده است.

نجفی نماینده دادستان گفت: به نظر می‌رسد لازم است که بنده دوباره کیفرخواست را قرائت کنم.

افشار گفت: معرفی در حقوق ما جرم محسوب نمی‌شود بنده خودم این موضوع را تحلیل کردم و شاید معرفی را مانور متقلبانه فرض کرده‌اند.

رئیس دادگاه گفت: تحلیل و برداشت فکری شما محترم است اما چنانچه تحلیلی دارید در لایحه بنویسید و یا کتابی بنویسید و به دانشگاه ارائه دهید که خوانندگان بخوانند، در حال حاضر از موکلتان دفاع کنید.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم پاسخ داد: آقای رئیس لایحه و دفاعیه بنده را شما باید بخوانید نه خوانندگان، اگر شاه بیت معاملات معرفی بابک زنجانی بوده است باید یک نقشی به موکل من تحت عنوان ضامن، شاهد و یا طرف قرارداد داده می‌شد آقای شمس در واگذاری نفت هیچ نقشی نداشته است.

نماینده دادستان گفت: آقای شمس قرارداد را با ایزو منعقد کرده است.

افشار در پاسخ گفت: موضوع صحبت من چیز دیگری است.

وی ادامه داد: در زمان تحریم اضطراری در شرکت نفت وجود داشته و به هر تقدیر می‌خواستند نفت را بفروشند.

قاضی مقیسه گفت: می‌خواستند بفروشند نه این که آن را غارت کنند و پول آن را صرف خرید هتل و امورات دیگر کنند.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم گفت:بر فرض پذیرش موکل من بابک زنجانی را به صندوق بازنشستگی نفت که یک شرکت خصوصی است معرفی کرده است ولی وی را به نهادها و سازمان‌ها معرفی نکرده است.

رئیس دادگاه گفت: آقای شمس نفت را با دیگران فروخته و پولش را برنگردانده است و شما مدام بحث معرفی را تکرار می‌کنید ما از این تکرار سردرد گرفتیم.

افشار در ادامه دفاعیات به استعلام وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: استعلام وزارت اطلاعات در مورخ 25 مرداد 91 صراحتاً عنوان می‌کند که ترتیبی اخذ شود تا کلیه قراردادها بر اساس مقررات و به‌صورت مرحله‌ای انجام و از انباشته شدن وجوه و سرمایه دولتی نزد بابک زنجانی خودداری شود

مهدوی وکیل شرکت نفت خطاب به افشار گفت: خلاف می‌گویی.

افشار پاسخ داد: چه خلافی بیان کرده‌ام این مطلب در پرونده موجود است همچنین در پرونده به اظهارات وزیر نفت در صفحه 233 مورخ 13 مرداد 93 (بعد از دستگیری زنجانی) اشاره شده است.

قاضی مقیسه گفت: شما اظهارات را می‌خوانید که چه چیزی را ثابت کنید ما حاضریم تا ساعت 2 بعد از ظهر این جا بنشیم به شرطی که شما خارج از موضوع صحبت نکنید شما بیش از یک ساعت است که در مورد معرفی بابک زنجانی توسط موکلتان می‌گویید و مدام تکرار می‌کنید که معرفی نکرده است و این معرفی مؤثر نبوده است.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم پاسخ داد: بنده که نمی‌خواهم ادعای بدون مدرک کنم، این معرفی مربوط به زمانی است که قراردادها نفی منعقد شده بود معرفی ادعایی که کیفرخواست به آن استناد می‌کند برای برج 3 و افتتاح حساب‌ها برای برج 2 است شما محور واگذار شدن نفت را مربوط به بحث معرفی می‌دانید و من نیز به این دلیل در رابطه با این موضوع دفاع می‌کنم و این مطلب خارج از موضوع نیست.

قاضی مقیسه در رابطه با بحث معرفی گفت: پیوند آن‌ها از سال 88 مبارک بوده است)

افشار گفت: شما می‌گویید این‌ها، شمس و بابک زنجانی از سال 88 باهم آشنا بودند اما آشنایی با شرکت HK و صندوق بازنشستگی نفت در این جا مهم است.

قاضی مقیسه گفت: موکل شما پیش از این صحبت‌هایش را کرده است و شما می‌خواهید به اصرار چیزی بیان کنید که من بپذیرم اما من باید طبق مستندات پرونده حکم صادر کنم شما مدام بحث معرفی را پیش می‌کشید در حالی که هر موضوعی به معنای دفاع نیست بنده که نباید تحلیل سیاسی شما را گوش کنم بنشینید و مطالبتان را جمع بندی کنید و در این فاصله آقای فلاحتی (وکیل دیگر متهم ردیف دوم پرونده) به دفاع بپردازند.

افشار پاسخ داد: بنده مطالبم جمع بندی شده است مانور متقلبانه مبحثی حقوقی است آیا بعداً به من فرصت دفاع می‌دهید.

قاضی مقیسه گفت: بله به شما وقت می‌دهیم اما در موضوع صحبت کنید.

در ادامه فلاحتی وکیل مدافع مهدی شمس در جایگاه حاضر شد و به ادامه دفاعیات پرداخت.

فلاحتی گفت: با توجه به این که دوست و دشمن این دادگاه را رصد می‌کنند و جلسات دادگاه تجلی و تبلور روند دادرسی در اسلام است بنابراین برای مقدمه بیش از دفاع از موکلم لازم است به چند مسئله اشاره کنم.

وکیل مهدی شمس ادامه داد: لازم می‌دانم به اصل 37 قانون اساسی، اصل برائت که در ماده 4 قانون آیین دادرسی نیز به آن تصریح شده و اصل صحت معاملات که در قانون پول شویی آمده است اشاره کنم به طور کلی هیچ کسی حق تحکم بر دیگری را ندارد مگر این که دلیل و اجازه‌ای از طرف ذات اقدس الهی وجود داشته باشد.

فلاحتی افزود: مسئله این است که در سال 89 جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان اسلام و مسلمین، تحریم شد یعنی می‌خواستند نظام را به زانو درآورند و اجازه ندهند که نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کند مسئولین امر آن زمان دچار مشکل می‌شوند و در ابتدای سال 91 که بانک مرکزی تحریم شد و هیچ پولی جا به جا نمی‌شد و جمهوری اسلامی ایران برای ادامه کار مجبور بود دست به اقداماتی بزند نفت باید به فروش می‌رفت تا به نظام مقدس اسلامی کمک شود.

وی ادامه داد: متهم ردیف اول پرونده (بابک زنجانی) در این راستا به میدان می‌آید در این جا بحث سرمایه وی مهم نیست توانایی که او در پیشبرد کار و استخدام افراد باتوان داشته است مهم است بنابراین بابک زنجانی از آقای شمس و فلاح برای پیشبرد کارش بهره می‌گیرد هیچ کس (نه کارگزاران و نه دولت) از منویات بابک زنجانی با خبر نبودند.

وکیل مدافع ردیف دوم پرونده گفت: با توجه به این که آقای شمس در زمینه نفت به ترفندهای خاصی آشنا بوده است و به صورت لجستیک مسئول نظارت بوده که نفت را چگونه ببرند رفتند و نفت را به شرکت فال فروختند.

قاضی مقیسه گفت: پس این مطلب را قبول دارید.

فلاحتی پاسخ داد: بله قبول دارم، در کیفرخواست آمده که چرا آقای شمس دقت لازم و تحقیقات در زمینه شرکت فال نکردند و آن شرکت را برای فروش نفت معرفی کردند که در اینجا باید به دادسرا و نماینده محترم دادستان گفت چرا همین خطابی به آقای شمس ندارید به وزیر نفت و شرکت HK ندارید

وکیل مدافع متهم ردیف دوم گفت: تحریم باعث شده است که این دادگاه‌ها تشکیل شود، این افراد نیت مقابله با نظام را نداشتند چه طور شده که 30 سال خوب بودند و یک شبه بد شدند آیا اگر پول برمی‌گشت این افراد باز هم متهم بودند اکنون که پول برنگشته است امر حقوقی را تبدیل به امر کیفری کرده‌اند و به‌عنوان شبکه سازمان یافته و اخلال در نظام اقتصادی آن را مطرح می‌کنند.

قاضی مقیسه خطاب به وکیل مدافع متهم ردیف دوم پرونده گفت: آقای فلاحتی شما 30 سال قاضی بودید و در استان مازندران و کرمانشاه خدمت می‌کردید حالا وکیل شده‌اید و در آن طرف میز ایستاده‌اید و می‌گویید این پرونده عملی حقوقی است آیا جعل اسناد و کلاه برداری عملی حقوقی است منابعی را برده‌اند و یک عدد را برنگردانده‌اند بدون منفعت که کاری انجام نمی‌شود

فلاحتی پاسخ داد: ما نمی‌گوییم بیت‌المال برنگردد ما می‌گویید روند بازگشت بیت‌المال این نیست آمریکا ما را مشغول این حرف‌ها کرده است مگر قضیه با اعدام حل می‌شود.

نماینده دادستان گفت: وظیفه ما تعقیب مجرم است.

قاضی مقیسه گفت: هم اموال باید برگردد و هم مجازات باید صورت گیرد موکل شما مطامع دنیوی را گرفته و در جهت بازگشت و برگرداندن اموال حرام یک قدم برنداشته است و هر چه مهلت دادیم که برگردانید اما برنمی گردانند این اموال در دست هر کسی چه در داخل و چه در خارج باشد باید برگردد.

نماینده دادستان گفت: آن طور که من خبر دارم ده‌ها سفر فقط نمایندگان نفت انجام دادند و معاونین دادستان و سایر همکاران برای برگرداندن وجوه در تلاش هستند پرونده‌ای که سراسر آن به اسناد جعلی و سوئیفت‌های جعلی مستند است را می‌گویید کیفری نیست و حقوقی است این‌ها حتی در مرحله تحقیقات نیز دست از جعل برنداشتند و اسناد جعلی ارائه می‌دادند.

فلاحتی گفت: این ادعای شما است.

نماینده دادستان پاسخ داد: ما سند داریم و موکل شما در این عملیات مشارکت داشته است

قاضی مقیسه خطاب به فلاحتی وکیل مدافع متهم ردیف دوم پرونده گفت: از منبر سخنرانی بگذرید و شروع به دفاعیات کنید

فلاحتی پاسخ داد: اگر اجازه دهید آقای افشار (وکیل دوم پرونده) به ادامه دفاعیات بپردازند مطابق دستور شما من در جایگاه قرار گرفتم با این که خود را برای دفاع امروز آماده نکرده بودم.

افشار وکیل مدافع دوم پرونده بار دیگر در جایگاه حاضر شد و به ادامه دفاعیات پرداخت.

وی ادامه داد: این پرونده در بحث آقای زنجانی دقیقاً کیفری است جعل و استفاده از اموال مجعول موضوعی کیفری است.

افشار در ادامه دفاعیات خود گفت: موکل من متهم به جعل نیست موکل من هیچ‌گاه و در هیچ‌یک از عملیات اجرایی در بحث فروش نفت دخالت نداشته است خلاصه حرف‌های من از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ این بوده است که هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد مهدی شمس در فروش نفت دخالت داشته است لذا برای کیفرخواست من نباید سند بیاورم بلکه شاکیان باید سند ارائه دهند.

قاضی مقیسه در واکنش به اظهارات افشار گفت: آقای افشار این پرونده چند جلد است براساس حرف‌های خودتان ۲۱۸ جلد پرونده است که هر جلد حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ صفحه است. آیا شما همه این پرونده را مطالعه کرده‌اید؟ لذا پس نگویید که سندی وجود ندارد، چون همه پرونده را مطالعه نکرده‌اید. شما براساس اظهارات خود خلاصه‌ای از روند پرونده را مطالعه و کیفرخواست را مورد توجه قرار داده‌اید لذا از وجود اسناد و ادله در پرونده مطلع نیستید.

قاضی مقیسه گفت: شما بهتر است بگویید که من پرونده را مطالعه نکرده‌ام من نباید این حرف را به شما بزنم بلکه موکلتان باید به شما این حرف را بزند که چرا پرونده را مطالعه نکرده‌اید؟ این نوع دفاع شما اصلاً قابل قبول نیست. این همه برگ و سند در پرونده وجود دارد، این‌ها که کاغذ باطله نیست مدرک و سند است.

افشار وکیل متهم ردیف دوم گفت: بنده معتقدم که باید کیفرخواست متضمن دلیل بوده و مستند باشد.

نجفی نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست گفت: آقای افشار شما اصلاً لازم نیست پرونده را هم مطالعه کنید، شما لطفاً درباره دلایل ارائه شده در کیفرخواست توضیح دهید.

افشار گفت: من از نماینده دادستان دلیل و سند برای کیفرخواست می‌خواهم. هیچ قراردادی وجود ندارد که موکل من در آن حضور داشته و آن را امضا کرده و یا کارگزار آن بوده باشد. اگر در این خصوص سندی وجود دارد ارائه دهید.

نجفی در واکنش به اظهارات افشار گفت: آقای افشار موکل شما حداقل قبول دارد که کارگزار بوده است شما این موضوع را هم قبول نمی‌کنید؟ شمس قبول دارد که به نمایندگی از شرکت ایزو با شرکت فال قرارداد بسته و نفت را به فال فروخته است. حتی بخشی از پول را گرفته و جای دیگری هزینه کرده است.

نجفی ادامه داد: موکل شما قبول دارد که کارگزار بوده است هرچند که ما معتقدیم شراکت بوده است.

افشار در دفاعیات خود گفت: آقای نجفی نماینده دادستان یک حرف را می‌زنند و من حرف دیگری می‌زنم. حرف من این است که نقش موکل من در خصوص خرید نفت چیست؟ شما در خصوص فروش نفت حرف می‌زنید. من می‌گویم خرید با فروش دو موضوع جداگانه است.

قاضی مقیسه نسبت به دفاعیات افشار واکنش نشان داد و گفت: آقای افشار شما بیش از ده بار گفتید که سندی وجود ندارد. به‌نظرم اگر مطلب جدیدی ندارید بنشینید و حرف‌های تکراری نزنید.

همچنین قاضی مقیسه در واکنش به اعتراضات وکیل دوم شمس گفت: آقای وکیل شما حرف‌هایت را زدی لطفاً‌ اینقدر اعتراض نکن. اگر اعتراض کنی و جلسه را به هم بزنی شما را از جلسه دادگاه اخراج می‌کنم.

قاضی مقیسه خطاب به افشار گفت: نحوه دفاع شما قابل قبول نیست و فقط وقت دادگاه را می‌گیرد. لطفاً‌ بنشینید و خودتان را برای جلسات بعدی آماده کنید. این جلسه پایان از دفاعیات شما نیست و می‌توانید در جلسه‌های آتی به دفاعیات خود بپردازید.

در ادامه رسیدگی قاضی مقیسه از نماینده دادستان خواست که به قرائت کیفرخواست حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم سند‌های نفتی بپردازد.

پس از قرائت کیفرخواست متهم ردیف سوم، قاضی مقیسه ختم جلسه را اعلام کرد و ادامه رسیدگی به روز دوشنبه نهم مردادماه موکول شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها