نایب رییس کمیته هسته‌ای مجلس در گفت‌و گو با جام جم آنلاین

بررسی تحریم های تازه آمریکا علیه ایران در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس

نایب رییس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی طرح جامع اقدام متقابل با رفتارهای خصمانه آمریکا تا پیش از ظهر امروز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۰۰
بررسی تحریم های تازه آمریکا علیه ایران در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس

عباس گودرزی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین پیرامون محورهای این نشست افزود: ما در این جلسه مصوبات و طرح های ضد ایرانی روزهای گذشته دولت آمریکا را مورد بررسی قرار داده و در این خصوص اطلاعات و گزارشات سایر دستگاه‌های نظارتی را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: بنا داریم موضوعاتی که بررسی می‌شود بیشتر خارج از چارچوب کنونی اقدامات خصمانه و ضد برجامی آمریکا بوده و مطالب گسترده‌تر و جامع‌تری ارزیابی شود، به این معنی که کاخ سفید در ادوار مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران همواره تهدید، تحریم و هزینه تراشی‌های مختلفی به هر بهانه ایجاد کرده، لذا تلاش داریم این بعد از واقعیت موجود جامعه آمریکا را مورد هدف و مقابله قرار دهیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین یک طرح قانونی و الزام آور ضد آمریکایی توسط کمیسیون و تصویب آن در مجلس، گفت: اقدام آمریکا مبنی بر تحریم شش نهاد ایرانی به بهانه پرتاب موشک سیمرغ را هم امروز بررسی کرده و در کل درصدد هستیم آنچه که تصویب می‌شود با جامعیت کامل همه رفتارهای نسنجیده آمریکا را در برگرفته تا رویکرد تقابلی ایران تنها به مقوله نقض برجام آمریکایی‌ها خلاصه نشود.

گودرزی خاطر نشان کرد: مصوبات ضد ایرانی کنگره و سنای آمریکا تنها یک گام دیگر تا قانونی شدن فاصله دارد و با توجه به فضای حاکم بر جامعه آمریکا و ابعاد شخصیتی ترامپ و اینکه چون توافقات در زمان تصدی وی امضا نشده، از این رو پیش بینی می‌شود امضای رییس جمهور آمریکا زیر اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران وجهه قانونی به مصوبات کنگره بخشیده و به احتمال فراوان این طرح امضا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها