مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به گذر موج بارشی از کشور گفت: گذر موج بارشی از کشور موجب رشد ابر و بارش باران پراکنده در برخی نقاط استانهای شمالی و شرقی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۹۰
سازمان هواشناسی: موج جدید بارشی در راه است

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد:‌ غالب نقاط کشور طی سه‌ روز آینده جوی نسبتاً آرام و آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

وی ادامه داد: عصر امروز، گذر موج بارشی از سواحل شرقی خزر و شمال‌شرق کشور سبب رشد ابرهای جوششی، رگبارباران گاهی رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز بخشهایی از شمال شرق، جنوب شرق کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی با افزایش ابر و بارش رگبار باران مواجه می‌شوند، تصریح کرد: از عصر امروز احتمال بارش در بخشهایی از خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان مازندران وجود دارد.

وظیفه افزود: در ساعات بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه نیز افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی، استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز یکشنبه در مناطق شمال غرب کشور و بخشهای غربی سواحل دریای خزر افزایش ابر، کاهش دما و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: طی روز یکشنبه در بخشهایی از جنوب غرب کشور به‌سبب افزایش سرعت وزش باد، گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور شهرکرد با 11 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 48 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقطه کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 40 درجه بالای صفر رسید که فردا نیز همین وضعیت باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها