در ادامه سیاست چماق و هویج آمریکایی‌ها؛

تصویب تحریم‌های ضد ایران و روسیه در سنای آمریکا

سنای آمریکا با اکثریت آرا طرح جامع تحریم ها علیه ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۲۲
تصویب تحریم‌های ضد ایران و روسیه در سنای آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح تحریم‌های جدید ضد روسیه را تصویب کرد. این طرح شامل تحریم‌های ایران و کره شمالی نیز است.
مجلس سنای آمریکا این طرح تحریم های جدید ضد روسیه را با نود و هشت رای موافق در برابر دو رای مخالف تصویب کرد.
فقط برنی سندرز و ران پال رای منفی دادند.
برنی سندرز بعد از رای گیری در سنا گفت: بسیار نگران جنگ با ایران هستم.
به این ترتیب، این طرح اکنون بر روی میز دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا است که می تواند آن را امضا یا وتو کند.
خبرگزاری فرانسه نیز در این باره گزارش داد: سنای آمریکا یک سلسله تحریم‌های جدید را علیه روسیه به سبب آنچه "مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" می خواند، تصویب کرد.
این طرح که روسیه آن را محکوم و اتحادیه اروپا از آن انتقاد کرده است در اختیار دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قرار می گیرد تا آن را امضا یا وتو کند. طرح مزبور، تحریم هایی ضد ایران و کره شمالی را نیز شامل می شود.

با تصویب طرح تحریم های روسیه این طرح برای امضا شدن مستقیما به میز رئیس جمهور آمریکا می رسد
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه در گزارشی اعلام کرد: مجلس سنای آمریکا طرح تحریم های بیشتر علیه روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب کرد و اکنون این طرح دو حزبی به میز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می رسد، جایی که این طرح با امضای وی به قانون تبدیل خواهد شد. در رای گیری سنا نود و هشت سناتور موافق طرح تحریم ها و دو نفر مخالف آن بودند.
تحریم ها با تبدیل کردن شش فرمان اجرایی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره اجرای تحریم های روسیه، توسعه خطوط نفت و گاز روسیه را هدف قرار داده اند.
سناتور بن کاردین؛ سناتور دمکرات ایالت مریلند آمریکا؛ عضو برجسته کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پنج شنبه شب، آغازگر بحث صحن مجلس درباره ایران بود.
سناتور باب کورکر سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی در ادامه تریبون را تقدیم سناتور جان مک کین کرد، سناتور جان مک کین هم از روند دو حزبی حمایت از طرح تمجید کرد.
جان مک کین که ریاست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکای را برعهده دارد گفت: ما حمله به دموکراسی ما را تحمل نخواهیم کرد. کل طرح درباره این مسئله است.
سناتور باب منندرز سناتور دمکرات ایالت نیوجرسی هر سه کشور (ایران، روسیه و کره شمالی) را به نقض نظم بین المللی متهم کرد.
مخالفت با این طرح تحریم، نیز دو حزبی بود. سناتور رند پال (سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی) و سناتور برنی سندرز( سناتور مستقل ایالت ورمونت) علیه این طرح رای دادند.
ریاست مجالس نمایندگان و سنای آمریکا در پی رای گیری روز سه شنبه در مجلس نمایندگان (با چهارصد ونوزده رای موافق در برابر سه رای مخالف) اواخر چهارشنبه درباره جزئیات این طرح به توافق دست یافتند.
تصویب طرح در سنا آن را مستقیما به میز رئیس جمهور می رساند. قانونگذاران آمریکایی در مورد اینکه آیا رئیس جمهور باید این طرح را امضا کند، نشانه های مختلفی را از خود بروز دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها