انسانها معمولا چیزهای سریع را دوست دارند. از خودروهای اسپرت گرفته تا رایانه ها و ارتباطات اینترنتی، همیشه افراد ترجیح می‌دهند تا از سریعترین مدلهای موجود استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۷۳
با سریعترین حیوانات روی زمین آشنا شوید + عکس

به گزارش جام‌‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، انسانها معمولا چیزهای سریع را دوست دارند. از خودروهای اسپرت گرفته تا رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی، همیشه افراد ترجیح می‌دهند تا از سریع ترین مدلهای موجود استفاده کنند.

در دنیای حیوانات نیز سرعت‌های بالا می‌توانند برای شکار کردن یا فرار از دست شکارچیان عاملی حیاتی تلقی شوند. در این گزارش با سریع ترین حیوانات پستاندار آشنا می شویم.
10- گورخر آسیایی

گورخر آسیایی که در ایران نیز یک نوع نادر آن وجود دارد با وزنی معادل 290 کیلوگرم و طول 2.1 متری کمی از الاغ‌ها بزرگتر است و شباهت‌های بیشتری به اسبها دارد. با اینحال این حیوانات پاهای کوتاه تری نسبت به اسبها داشته و رنگ بدن آنها در طول سال و با توجه به آب و هوا تغییر می‌کند. گورخر آسیایی قادر است تا با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
9- اسب

طبق اطلاعات ثبت شده در کتاب رکوردهای گینس، بالاترین سرعتی که یک اسب به آن دست یافته در سال 2008 در مسابقه‌ای در گرنت‌ویل پنسیلوانیا بوده است. در این مسابقه اسبی به نام Winning Brew به سرعت 70.76 کیلومتر بر ساعت رسیده است. احتمالا بسیاری از خوانندگان انتظار داشتند که اسب‌ها رتبه بالاتری در لیست ما داشته باشند، اما منتظر باشید تا با حیواناتی سریعتر از اسب نیز آشنا شوید!
8- کانگورو

کانگوروها تنها حیوانات بزرگی هستند که برای حرکت از پریدن و جهیدن استفاده می‌کنند. بالاترین سرعتی که یک کانگوروی قرمز می‌تواند به آن دست پیدا کند 71 کیلومتر بر ساعت است. احتمالا انتظار نداشتید که این حیوان استرالیایی را در لیست 10 حیوان سریع دنیا مشاهده کنید.
7- سگ وحشی آفریقایی

سگ وحشی آفریقایی یک پستاندار گوشتخوار است که تنها در ساوانهای آفریقا و دیگر مناطقی که دارای پوشش درختی اندکی هستند زندگی می‌کند. این سگ وحشی با نام‌های سگ شکار آفریقایی، سگ رنگ‌آمیزی‌ شده، و سگ خالدار نیز شناخته می‌شود. این حیوان قادر است با سرعت 71 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
6- خرگوش صحرایی

خرگوشها حیوانات بسیار سریعی هستند. سریع ترین خرگوش، خرگوش صحرایی اروپایی است که قادر است تا سرعت خود را به 72 کیلومتر برساعت برساند. این خرگوش جثه‌ای بزرگ‌تر از خرگوش‌های اهلی دارد و گوش‌هایی بلندتر، شبیه گوش الاغ با انتهای گرد و نوک سیاه دارد.
5- سیاه‌کل

این حیوان که Blackbuck نیز نامیده می‌شود در هند، نپال و پاکستان زندگی می‌کند. این حیوانات شاخ دراز که بیشتر برای جهش‌های بلند خود شناخته می‌شوند، سرعت بسیار بالایی نیز دارد. سیاه‌کلها قادرند تابا سرعت 80 کیلومتر بر ساعت بدوند.
4- ویلدبیس (گوزن یالدار)

احتمالا صحنه مهاجرت‌های جمعی این حیوانات بزرگ که برای یافتن چراگاه‌های جدید از رودخانه‌ها گذر می‌کنند را دیده‌اید. اجتماعی بودن آنها باعث شده که حتی گله‌های شیر هم نتوانند گوزن های یالدار را درون گروهشان شکار کنند. این حیوانات در بیشه زارهای کنیا و تانزانیا زندگی می‌کنند سرعت بسیار بالایی دارند، آنها قادرند تا با حداکثر سرعت 80.5 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.
3- شاخ چنگالی

بدن این حیوانات به گونه‌ای تکامل یافته که می‌توانند با بالاترین سرعت ممکن از دست شکارچیان فرار کنند و در فرهنگ امروزی نیز به عنوان یکی از سریعترین پستانداران کره زمین شناخته می‌شوند. این حیوانات با شاخ زیبای خود که در قسمت‌های غربی و شمالی آمریکای شمالی زندگی می‌کنند، می‌توانند تا به سرعت 88.5 کیلومتر بر ساعت دست یابند.
2- غزال جهنده

غزال جهنده یا Springbok که حیوانی قهوه‌ای سفید و مابین غزال و بزکوهی است در قسمتهایی از آفریقا زندگی می‌کند. این حیوان با شاخهای زیبا سرعت بسیار بالایی دارد و قادر است با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بدود. همچنین می‌تواند تا چهار متر در هوا و تا پانزده متر به جلو بپرد.
1- یوزپلنگ

احتمالا یکی از محبوبترین و مشهورترین حیوانات سریع دنیا یوزپلنگ یا همان چیتا است. یوزپلنگها قادرند تا سرعت خود را به 115 کیلومتر در ساعت برسانند و به این ترتیب سریعترین حیوان روی خشکی هستند. تعداد بسیاری از این حیوانات هنوز در آفریقا زندگی می‌کنند اما یوزپلنگ آسیایی به شدت در خطر انقراض قرار داشته و تنها تعداد کمی از این گونه در ایران یافت می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها