معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پنجم ذی القعده به نام روز تجلیل از امامزادگان نامگذاری شده است از آغاز برنامه های دهه کرامت از امروز در بیش از 2100 امامزاده در سطح کشور همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۰۱
آغاز برنامه های دهه کرامت در 2100 امامزاده/ امامزادگان محور جنگ نرم با دشمن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی به وجود و طرح برخی از شبهات و مطالب دروغین در خصوص امامزادگان در فضای مجازی اشاره کرد گفت: یکی از علل اصلی مهاجرت امامزادگان به ایران اسلامی در صدر اسلام به دلیل فشار و ظلم و جور حکام بنی امیه و بنی عباس نسبت به امامزادگان و سادات بوده و سادات و فرزندان ائمه(ع) به منظور حفظ جان خود به سرزمین ها و نقاط امن ایران پناه آورده اند.

وی تصریح کرد: حجاج بن یوسف که به اصطلاح حافظ و قاری قرآن هم بود به دلیل شقاوت و رذالت ذاتی، ظلم و خفقان شدیدی نسبت به خاندان اهل بیت(ع) و سادات و شیعیان آل علی روا داشت و با قرائت قرآن سرسادات را از بدن جدا می کرد و مصداق امروزین این ظلم، داعش و گروههای تکفیری هستند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی آن روز برای سادات و شیعیان امن بود و برخی از ائمه(ع) مثل حضرت سجاد(ع)و امام موسی کاظم(ع) به فرزندان و نوادگان شان توصیه می کردند برای حفظ جان خویش به ایران هجرت کنند.

شرفخانی ادامه داد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هم بعد از هجرت به ایران به ظرفیت و محبت مردم ایران نسبت به اهل بیت(ع) آگاه شدند و از برادر و خواهرش و برادرزاده هایش برای حضور در ایران دعوت کردند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) با300 نفر از سادات و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ با700نفر وارد ایران شدند و عشق و ارادت و محبت مردم ایران و میزبانی از اهل بیت و سادات موجب حضور و پذیریش سادات و امامزادگان در این سرزمین شد.

معاون سازمان اوقاف ادامه داد: امروز اگر فرهنگ قرآن و اهل بیت در کشورمان ساری و جاری است و برسرسفره قرآن و عترت نشسته ایم و نسبت به اهل بیت عشق و ارادت می ورزیم به دلیل حضور امامزادگان و ذریه های آل رسول(ص) در ایران است.

شرفخانی تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان امروز مروج فرهنگ قرآن و عترت اند و به مرکز تبلیغ فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) تبدیل شده اند و این از افتخارات نظام اسلامی است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امامزادگان امروز مرکز تربیت انسان است و هرجاگنبدی است نشانه یکتاپرستی و وحدانیت است .

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه بقاع متبرکه مرکزترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی است تصریح کرد: وظیفه مهم مردم در عصر حاضر ادای دین به امامزادگان با نشان دادن محبت و مودت به اهل بیت و فرزندانشان است و روز ملی امامزادگان در واقع روز حضور مردم در این بقاع برای تکریم این امامزادگان مکرم و معظم است

این مسئول در سازمان اوقاف اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در این ایام در 317امامزاده همایش تجلیل و بزرگداشت امامزادگان را با حضور مردم و سخنرانی خطیبان و عالمان و قرائت مقالات پژوهشگران برگزار می کند.

وی برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان شاخص در31استان، تجلیل از هیأت امنا، خدام و فعالان آستان امامزادگان، برگزاری آیین معنوی غباروبی در 232 بقعه با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.

وی ارتباط و پیوند حرم امام رضا(ع) با امامزادگان را مورد اشاره قرارداد و گفت: امسال در160 امامزاده پرچم حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به اهتزاز درمی آید و در روز میلاد آن حضرت نیز خادمان 170 امامزاده به صورت کاروانی در حرم امام رضا(ع) حضور خواهند یافت.

شرفخانی برگزاری نمایشگاه فانوس هدایت در 1700امامزاده، تولید و عرضه 85محصول فرهنگی پیرامون دهه کرامت و امامزادگان و عرضه الکترونیکی در سایت سازمان اوقاف و پرتال معاونت فرهنگی و عرضه کتاب ضریح های نورانی را از دیگر برنامه های دهه کرامت در امامزادگان برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین در2100 امامزاده برنامه های دهه کرامت از امروز در سطح کشور آغاز و صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) قرائت خواهد شدو در روز چهارشنبه شب زیارتی آن امام همام بعد از نماز مغرب و عشا زیارت امین الله قرائت خواهد شد.

شرفخانی افتتاح طرح های عمرانی، خدماتی در بقاع متبرکه با حضور مسئولان را از دیگر فعالیت های این ایام برشمرد.

وی ادامه داد: امروز 2800امامزاده به مرکز نشر معارف فرهنگی و قرآنی تبدیل شده اند و براساس سند چشم انداز قطب فرهنگی شدن امامزادگان فعالیت دارند و دارای برنامه هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه مزارات امامزادگان در سایر کشورهای اسلامی مثل عربستان هم وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه به دلیل خفقان و تعصب های جاهلی اجازه معرفی این بقاع امامزادگان را به سایر مردم مسلمان نمی دهند، در کشور عراق هم دیوان وقف شیعی این بقاع متبرکه را شناسایی کرده است.

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: وهابیت میلیاردها دلار در سطح کشورهای اسلامی هزینه می کند تا مردم را از فرهنگ توسل و شفاعت فاصله بیندازد ،اما مردم با شور و شوق برای توسل و بعنوان واسطه فیض به این اماکن متوسل می شوند و حضور می یابند .

وی ادامه داد: وهابیت و شبکه های تکفیری رسانه ای شبانه روز تلاش می کنند تا مردم را از امامزادگان جدا کنند اما نه تنها موفق نشدند بلکه امروز امامزادگان به مرکز و محورمقابله با جنگ نرم دشمن تبدیل شده است .

وی تصریح کرد: شبهات مطرح پیرامون امامزادگان با هدف جداسازی مردم از اهل بیت و تضعیف اعتقادات معنوی جوانان مطرح می شود .

شرفخانی تاکید کرد: قبل از انقلاب در سازمان اوقاف آماری درباره امامزادگان وجود نداشت اما بعد از پیروزی انقلاب کار علمی و تحقیقی و آماری پیرامون امامزادگان انجام شد و در قالب دایره المعارف جمع آوری شده است .

وی تاکید آمار امامزادگان پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمع آوری و ثبت و ضبط شده است در عین حال ما امروز به هیچ عنوان به کسی اجازه ساخت و علم کردن بقعه بعنوان امامزاده را نمی دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها