گفت و گوی جام جم آنلاین با سیدجلال ساداتیان، دیپلمات پیشین ابران در لندن

راه های ایران برای دفاع از برنامه موشکی و مساله حقوق بشر

گفت و گوی جام جم آنلاین با سفیر پیشین ایران در لندن

پشت پرده 3 بار سفر موگرینی به آمریکا / چرا ترامپ نتوانست برجام را پاره کند؟

سفر پیشین ایران در لندن تصویب تحریم جدید کنگره آمریکا علیه ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: کنگره آمریکا به اتهام نقض حقوق بشر و فعالیت های موشکی، تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کرده است که هدف اصلی آن تحریک ایران می باشد و راه مقابله با آن اعزام دیپلمات های قوی به مجامع جهانی برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۷۴
پشت پرده 3 بار سفر موگرینی به آمریکا / چرا ترامپ نتوانست برجام را پاره کند؟

سید جلال ساداتیان سفیر اسبق ایران در انگلیس در گفتگو با جام جم آنلاین اظهارداشت: دولت آمریکا و نیز لابی صهیونیست ها و اعراب نتوانسته اند نسبت به برجام کاری از پیش ببرند، آقای ترامپ قبل از روی کار آمدن ادعا می کرد برجام را پاره خواهد کرد ولی نتوانست.

ساداتیان گفت: آنها اکنون با اعمال تحریم های جدید می خواهند ایران را وادار کنند که اعلام کند برجام نقض شده تا اقدام متقابل انجام دهد.

وی افزود: فرایند جدیدی که اتفاق افتاده است همان فشار لابی صهیونیست ها و اعراب و دیوانگی ترامپ است تا به بهانه موشکی تحریم جدیدی علیه ایران اعمال کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه اکنون کشورها و مجامع جهانی به این باور رسیده اند که ایران برجام را نقض نکرده است، گفت: باید با دیپلماسی فعال و از طریق رسانه های ارتباط جمعی و هم از طریق سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه اروپا اثبات کنیم که برنامه های موشکی ما نقض برجام نیست.

وی افزود: ما دیپلمات های قوی داریم حتی دیپلمات هایی که ممکن است اکنون در وزارت خارجه شاغل نباشند، می توانیم با اعزام آنها به مجامع جهانی حقانیت ایران را اثبات و توطئه دشمنان را نقش بر آب نماییم.

ساداتیان یادآور شد: تحریم های هسته ای که به موجب قطعنامه شورای امنیت اعمال و همه کشورها ملزم به شرکت در آن بودند با توافق هسته ای ملغی و به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت ضمانت اجرایی پیدا کرد و همه کشورها از جمله آمریکا ملزم به اجرای آن هستند.

وی افزود: اگر هر طرف نسبت به تعهدات خود در برجام عمل نکرد، شورای نظارت موضوع را پیگیری و از نقض برجام جلوگیری می کند کما اینکه وقتی آمریکا به بانکها مبنی بر عدم معامله با ایران فشار آورد خانم موگرینی سه بار به آمریکا سفر کرد تا محدودیت ها علیه ایران برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فریبرز
Germany
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
۰
۰
احسنت،دقیقا ایران باید چنین سیاستی را دنبال كند و از تمام خبر گزاریهای بین المللی درخواست كند تا سوالات منطقه ای و فرامنطقه ای خودشان و مواردی كه باعث گردیده بیشتر كشورهای دنیا از ایران هراس داشته باشند را بپرسند،و دیپلماتهایی كه به زبان انگلیسی تسلط كامل دارند درخواست كند كه با سفر به كشورهای مهم و تأثیر گذار رفته به دغدغه های جامعه بین الملل پاسخ دهند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها