رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

شکست همگرایی آمریکایی علیه ایران بعد از برجام

رئیس جمهوری گزافه گوی آمریکا می گوید اینکه گزارش ۳ ماهه بعدی شامل تاییدی مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته ای باشد، موجب حیرت وی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۳۰
امضای مبهم ترامپ پای برجام

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شد ۳ ماه دیگر که نوبت به ارائه گزارش میزان وفاداری ایران به توافق هسته ای برسد، تعجب خواهد کرد اگر پایبندی این کشور مورد تایید باشد.

وی که تازه هفته پیش دومین گزارش پایبندی ایران به برجام را تایید کرد، در این باره مدعی شد: ما ظرف ۹۰ روز آینده درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد اما مایه شگفتی من خواهد بود اگر آنها (ایران) پایبند بوده باشند.

گفتنی است که رئیس جمهوری آمریکا باید در ادامه تداوم اجرای برجام، هر ۳ ماه یک بار پایبندی ایران را به توافق هسته ای تایید کند که از زمان ورود به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۷)، ترامپ ۲ بار این کار را انجام داده است.

این درحالی است که برخی روایات از تردید وی برای ارائه تاییده دوم خبر دادند و گفته می شود ترامپ تحت فشار «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و شماری دیگر از سیاستگذارانی که نگران وجهه بین المللی واشنگتن در عرصه جهان هستند، رضایت داد تا برای بار دوم پایبندی ایران به برجام را تایید کرد.

در عین حال، برخی کارشناسان اعمال فشارهای دولت واشنگتن مبنی بر بهانه جویی برای اعمال تحریم های موشکی، تهدید برای آزادی جاسوس های آمریکایی-ایرانی و مواردی از این قبیل را در راستای تلاش وی برای برهم زدن برجام تفسیر می کنند.

از سوی دیگر، برخی اظهارنظرها حاکی از آن است که وی فعلا قصد دارد از تایید پایبندی ایران به برجام برای بار سوم، طفره برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها