امروزه مراسم ازدواج از اصل خویش دور گشته و تا حدود زیادی به رسوم دست و پاگیری تبدیل شده که کمر خانواده‌ها زیر بار هزینه‌های آن خم می‌شود!
کد خبر: ۱۰۵۵۱۵۴
بی‌پولم؛ چگونه از خودروی شخصی یک ماشین عروس آبرومند بسازم؟!

به گزارش جام جم آنلاین، امروزه بسیاری از موسسات اتومبیل کرایه خودروها را با قیمت‌های مختلف برای ماشین عروس کرایه می‌دهند؛ عروس و داماد با توجه به میل شخصی خود می‌توانند طیف وسیعی از خودروهای وارداتی کوپه، کروک، سدان‌های تشریفاتی، شاسی‌بلند‌ها و خودروهای تاریخی را انتخاب کرده و با قرار دادن چک تضمین به مبلغ خودرو، آن را در اختیار بگیرند.

در عین حال موسسات اتومبیل کرایه خودروها را با راننده به مبلغی ارزان‌تر از خودروهای بدون راننده در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. همچنین باید توجه داشته باید که خودروهای تاریخی تنها با حضور راننده کرایه داده‌ می‌شوند و برخی موسسات، همراه خودروهای گران‌قیمت بدون راننده، اتومبیلی را برای همراهی با شما تا پایان مراسم روانه می‌کنند! این نکته را هم بخاطر بسپارید که برخی از این خودرو، از میان تصادفی‌ها و معیوب‌ها انتخاب شده و دستی بر سر و روی آن‌ها می‌کشند و برای اجاره دهنده، خرید اتومبیل نو و سالم برای کرایه دادن به صرفه نیست.

موسسات اتومبیل کرایه در شهر تهران، خودروها را از ساعتی 30 هزار تومان تا ساعتی 500 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و با یک حساب سرانگشتی ساده برای سوار شدن بر یک خودروی لوکس برند پورشه یا مر‌سدس‌بنز در روز عروسی چیزی در حدود 3-4 میلیون‌تومان برای شما آب می‌خورد.

اما با توجه به مسائلی که عنوان شد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا خودروی شخصی‌شان را ماشین‌عروس کنند. البته شاید برخی فکر کنند در این دوره و زمانه این کار بی‌کلاسی است و ترجیح دهند تا یک پورشه 911 روباز کرایه کنند، اما برخی هم عقیده دارند که بهتر است در ابتدای زندگی علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نقش یک پولدار بنز سوار را در فیلم عروسی بازی نکنند! و به قابیلت‌های خود متکی باشند.

در هر صورت اگر قصد دارید که از وسیله‌ نقلیه شخصی استفاده کنید، ابتدا به ساکن به یک مرکز صافکاری-نقاشی مراجعه کنید تا روی خودروی شما عمل پولیش و لکه گیری انجام گیرد؛ از وی بخواهید که خط و خش ها را تا آنجا که ممکن است با سمباده نرم و آب که به آن پوساب اطلاق می‌شود برطرف کرده و پس از آن از پولیش استفاده نماید. دقت داشته باشید که این عمل مستلزم مهارت است، اما اگر خودتان میل داشته باشید با کمی حوصله می‌توانید انجام دهید. همچنین بعد از آن باید از پولیش نرم استفاده گردد تا رنگ از مات بوده بر اثر سمباده زدن خارج شده و اصطلاحاً براق شود.

پس از آن باید مقداری از رنگ مشابه با رنگ خودرو را با نوک گوش پاک‌کن با دقت و حوصله بر روی نقاطی کشیده شود که رنگ خود را بر اثر پریدن سنگ یا برخورد اجسام نوک تیز از دست داده‌اند.

بعد از اینکه اینگونه خط و خش‌ها برطرف شد نوبت به کارواش و نظافت خودرو می‌رسد. سپس از یک واکس مرغوب بدنه برای درخشش خودرو در روز مراسم استفاده باید کرد و باید با دقت کل بدنه را واکسی کرد! در این هنگام از واکس لاستیک‌ها هم نباید غافل شد.

اگر گل‌ فروشی دارای پارکینگ است بهتر است از روز قبل خودرو را به پارکینگ آن‌ها بسپارید، اما اگر خودرو را صبح روز مراسم به گل فروشی می‌سپارید حتماً از آن در پارکینگ سرپوشیده نگهداری کنید.

برای انتخاب گل باید دقت کنید که در چه فصلی بسر می برید و با توجه به آن گل‌ها را انتخاب کرده و در این راه از مشورت‌های گل فروشی بهره‌مند شود. مثلاً برای فصل تابستان باید از گلی استفاده شود که در هوای گرم دوام داشته و پلاسیده نشود. همچنین دقت داشته باید که در هنگام توقف در کنار آتلیه یا باغ و ... حتماً خودرو را در سایه پارک کنید.

البته قانون خاصی ندارد، اما معمولاً رنگ گل‌های ماشین عروس را مشابه با دسته گل عروس انتخاب می‌کنند. همچنین باید با دقت رنگی را انتخاب کنید که در تضاد با رنگ خودروی شما باشد تا اصطلاحاً گل‌ها خود را بهتر نشان دهد. پیشنهاد می‌شود مثلاً برای خودروی سفید بهتر است از گل‌های صورتی، قرمز و بنفش استفاده کنیم و برای خودرو قهوه‌ای یا مشکی از گل سفید با ترکیب کوچکی از گل‌ قرمز. البته بسیاری افراد معتقدند که برای عروسی تنها ماشین سفید و گل سفید نیاز است. در هر صورت این قانون سلیقه شماست که حکمرانی می‌کند!

در هنگام تردد با خودروی گل زده باید دقت کنید سرعت شما از حد 30 - 40 کیلومتر بیشتر نشود زیرا وزش باد به گل‌ها آسیب می‌رساند.

در پایان این نکته را باید یادآور شویم که استفاده از طرح‌ها مختلف برای چینش گل کاملاً به سلیقه‌ شما بستگی دارد و تابع قانون خاصی نیست.

یک روزنامه‌نگار بی‌پول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها