یک نماینده مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

تیم اقتصادی دولت نیازمند بازنگری جدی است

انتقاد رئیس خانه ملت از خبر کذب معامله وزرا با مجلس برای حضور در کابینه

شوخی لاریجانی با طبابت وزیر بهداشت برای سیاسیون

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: رفت و آمد وزرا به مجلس برای حضور در کابینه خلاف واقع است.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۴۲
شوخی لاریجانی با طبابت وزیر بهداشت برای سیاسیون

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز (سه‌شنبه 3 مرداد) در همایش هیئت‌ امنای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، با اشاره به انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه معامله‌ای بین دولت و مجلس پیرامون انتخاب وزرا در کابینه دولت دوازدهم صورت گرفته، گفتت: دیروز در یکی از روزنامه‌ها دیدم که تیتری با عکس بنده و آقای روحانی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه وزرا برای اینکه در دولت بعد حضور داشته باشند به بهارستان می‌آیند و معاملاتی انجام می‌دهند که این خلاف واقع است.

رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیری را سراغ ندارم که در این مدت به مجلس آمده باشد و بگوید که هر طور شده بنده را در دولت بعدی راه دهید، افزود: البته بعضی از وزرایی که موفق عمل کرده‌اند به مجلس آمده‌اند و گفته‌اند که نمی‌خواهیم در دولت بعدی بمانیم که یکی از همین افراد آقای قاضی‌زاده هاشمی است، اما ما اصرار کردیم و به ایشان گفتیم که شما در دولت بمانید.

لاریجانی در بخشی از سخنانش به ذکر خاطره ای از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت پرداخت و ادامه داد: من در گذشته آشنایی با وزیر بهداشت نداشتم، حتی ذهنیتم نسبت به وی مثبت نبود ولی خانواده ما با ایشان آشنایی داشت.

وی یادآور شد: در جلسه ای که با آقای ناطق نوری داشتیم وزیر بهداشت را دیدم. آقای قاضی زاده هاشمی چشم پزشک است و چشم سیاسیون را عمل می کند شاید به همین دلیل است که وضع سیاسی کشور ما به اینگونه است!

رئیس خانه ملت افزود: من بعدها فهمید آقای قاضی زاده هاشمی آدم معقول و منطقی است و از آنجا بود که با هم ارتباطمان بیشتر شد. ما هیچ نسبتی با کسی نداریم که در رسانه‌ها می‌نویسند وزرا به مجلس آمده‌اند، بلکه این کارها معکوس عمل کردن است.

وی با بیان اینکه سطح نخبگی در دانشگاه ها به حدی است که باید به خود آنها برای اداره دانشگاه اختیار داده شود، افزود: با مصوبات مجلس در برنامه ششم توسعه و قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور، این رویکرد فراهم است که هیئت های امنای دانشگاه ها به سمت استقلال حرکت کنند و کسی هم نه در دیوان محاسبات و نه در سازمان بازرسی کل کشور به آنها ایراد نخواهد گرفت.

رتبه ایران در زمینه رشد ناخالص داخلی در بین ۲۴ کشور منطقه دهم است

رئیس مجلس با ارائه آمارهایی از وضعیت اقتصادی کشور ادامه داد: در حال حاضر رتبه ایران در زمینه رشد ناخالص داخلی در بین ۲۴ کشور منطقه، دهم است و در همین زمینه در بین ۱۹۱ کشور جهان رتبه ۸۴ است؛ در حالی که طبق سند چشم انداز باید رتبه اول منطقه را داشته باشیم.

انتقاد از سهم سرمایه گذاری خارجی ایران در شاخص جهانی و منطقه ای

وی یادآور شد: در زمینه سهم سرمایه گذاری خارجی که کل GDP در بین ۲۴ کشور منطقه رتبه ۲۲ و در بین ۱۸۱ کشور جهان رتبه ۱۶۲ را داریم.

رتبه ایران در حمایت از سرمایه گذاری در بین ۲۰ کشور منطقه ۱۹ است

لاریجانی با بیان اینکه در زمینه حمایت از سرمایه گذاری نیز در بین ۲۰ کشور منطقه رتبه ۱۹ و در بین ۱۳۸ کشور جهان رتبه ۱۱۷ را داریم، افزود: مشکل کار این است که سیاست های اصل ۴۴ درست اجرا نشده و آن چیزی که باید رقابت ایجاد می کرد تا بخش خصوصی با نشاط وارد شود محقق نشده است.

رتبه ایران در جو بخش خصوصی در بین ۱۲۳ کشور دنیا ۱۱۷ است

وی ادامه داد: رتبه ایران در جو بخش خصوصی در بین ۱۲۳ کشور دنیا ۱۱۷ است و در چهار سال اخیر هم تغییر خاصی نکرده است.

رتبه آزادی اقتصادی ایران نشان از حاکمیت نگاه سوسیالیستی است

رئیس مجلس با اشاره به رتبه ایران در زمینه آزادی اقتصادی یادآور شد: در این شاخص، وضعیت تکان دهنده ای داریم به گونه ای که در بین ۲۲ کشور منطقه رتبه ۲۲ و در بین ۱۸۱ کشور جهان رتبه ۱۷۴ را داریم؛ این نشان می دهد که هنوز نگاه سوسیالیستی بر ما حاکم است و رهایمان نکرده است.

حجم بالای بودجه جاری کشور مجالی برای توسعه باقی نمی گذارد

وی افزود: زمانی که بودجه جاری کشور ۹۰ درصد بودجه سال ۹۶ را تشکیل می دهد یعنی مجالی برای توسعه کشور پیش نخواهد آمد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اتکاء کشور به بودجه نفت ادامه داد: در حال حاضر وضعیت به گونه ای است که به دانشگاه و صنعت جداگانه پول داده می شود و اینها دیگر به همدیگر احساس نیاز نمی کنند تا به سمت هم بروند.

زندگی سیاسی پرحاشیه ذهن مسئولان را درگیر کرده است

وی با بیان اینکه زندگی سیاسی پرحاشیه ای داریم، گفت: این زندگی سیاسی پرحاشیه ذهن مسئولان را درگیر کرده، در حالی که ذهن آنها باید بر روی چالش های اقتصادی متمرکز باشد.

سطح مراودات قوای سه گانه در جمهوری اسلامی آنقدر نازل نیست که معامله وزیر صورت بگیرد

لاریجانی تصریح کرد: البته ما با هیچ وزیری نسبتی نداریم و چنین چیزهایی که در رسانه ها می نویسند حرف های نادرستی است و سطح مراودات قوای سه گانه در جمهوری اسلامی هم آنقدر نازل نیست که چنین معاملاتی صورت بگیرد.

تلاش مجلس برای افزایش سطح درآمد وزارت بهداشت از مالیات بر ارزش افزوده

رئیس قوه مقننه افزود: تلاش ما این است که سطح درآمد وزارت بهداشت را از مالیات بر ارزش افزوده افزایش دهیم تا درآمد پایه داری داشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: تصویر فعلی کشور نشان می دهد که نخبگان باید کشور را با هزینه کمتری اداره کنند و انتظار ما از شما اعضای هیئت امنای دانشگاه ها این است که اگر سال بعد این همایش تکرار شد، گزارش دهید که با اختیاراتی که مجلس به شما داده، چقدر هزینه ها را کاهش داده اید چقدر خلق ثروت کرده اید و چه میزان ارتباط صنعت و دانشگاه را افزایش داده اید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دوره رئیس جمهور محترم و وزراء باید بیشتر با نخبگان صحبت کنند و وضعیت کشور را برای آنها تشریح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها