مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبرداد

وزش باد و گردوخاک در جنوب تهران

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آخر هفته در شمال کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۰۷
آخر هفته شمال بارانی می شود، تهران گرمتر

به گزارش جام جم آنلاین، فریبا گودرزی به میزان گفت: براساس نقشه های پیش یابی در مرداد ماه بارش باران در استان های مرکزی ایران نداریم و هوا در این مناطق گرم خواهد بود. در این مدت بارش در فارس، اصفهان، یزد و کرمان نزدیک به صفر خواهد بود.

وی افزود: بارش ها در تابستان معطوف به جنوب شرق کشور است و با توجه به وقوع پدیده مانسون در شبه قاره هند، در این فصل سال بارش در مناطقی از سیستان وبلوچستان رخ می دهد. در روزهای آتی بارش باران در سراوان و نیکشهر به صورت پراکنده رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در شمال سیستان وبلوچستان شاهد وقوع پدیده بادهای 120 روزه هستیم اما در آخر هفته از شدت وزش باد کاسته شده و دما در این مناطق افزایش می یابد.

گودرزی با اعلام اینکه آخر هفته شدت بارش در شمال کشور زیاد است، افزود: کوهنوردان دقت داشته باشند تا آخر هفته در ارتفاعات مازندران، سمنان، تهران، البرز و قزوین بارش باران شدید پیش بینی می شود و برای صعود باید موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی در مورد هوای تهران گفت: نوسانات دما در تهران قابل توجه نیست اما در هشت روز آینده، روز یکشنبه هفته آینده گرمترین روز تهران است و از نیمه دوم هفته آینده هوای تهران مقداری خنک می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها