فرمانده انتظامی استان هرمزگان خبر داد:

کشف محموله بزرگ مشروبات الکلی در جاسک

عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ این بار عکسی از یک محموله قاچاق مشروبات الکلی، آژیر خطر را به صدا در آورده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۳۱
آیا مصرف مشروبات الکلی در ایران رو به افزایش است؟

به گزارش جام جم آنلاین، چشم هایمان را نبندیم؛ مشروب خواری دوباره در این سرزمین، ما را تهدید می کند. سال ها بود که پس از انقلاب، این آسیب خطرناک و خانمان برانداز، کم حجم و کم اثر شده بود. بافت انقلابی اجتماع و نفوذ تبلیغات دینی، سطح خوبی از ایمنی را برای جامعه، فراهم آورده بود. اما حالا لابلای سطور اخبار، حتی همان معدود خبرهای رسمی که در خبرگزاری های معتبر منتشر می شود، چیزهای نگران کننده ای به چشم می آید. وقت آن است که بعضی از کنشگران حوزه تربیت و فرهنگ، از خواب خرگوشی، بیدار شوند.

این عکس مربوط به کشف مشروبات الکلی است که در عروسک جاسازی شده؛ این محموله در مشهد کشف شده و مبدأ آن، گرجستان بوده است. پیشتر از این نیز یک کارگاه تولید مشروبات الکلی دست ساز با 702 لیتر مشروب در کرمان و 4 هزار لیتر در تهران کشف شده است.

چندی پیش دادستان تهران در مصاحبه ای مهم می گوید مرگ ورزشکاران و هنرمندان به دلیل مشروب خواری، زیبنده نیست و این یعنی آنکه معدودی از گروه های مرجع نیز، به این آفت هیولایی مبتلا شده تا جایی که برخی مرگ ها، در مصرف بی رویه این حرام ریشه دارد. همین هفته در یک خبر ناگوار خواندیم که در سیرجان، سه نفر به خاطر مصرف مشروبات الکلیِ مسموم، از دنیا رفته و نزدیک به 50 نفر راهی بیمارستان شده اند.

باید بجنبیم؛ خیلی زودتر از آنکه یک آسیب وحشتناک، به سبد آسیب های جامعه اضافه شود. آن وقت دیگر کنگره گذاشتن و ستاد درست کن، راه به جایی نخواهد برد. در این وضعیت، هم کار انتظامی، هم امنیتی و هم قضائی در جریان است. اما به عنوان مکمل ویژه، باید کارهای مؤثر فرهنگی، طراحی و تولید شود. همه به هوش باشیم؛ لطفا این صدای آژیر، شنیده شود.


| عکس نوشت| شماره 39| سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها