مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در مصرف آب از آغاز فعالیت گروه‌های مروج مصرف بهینه آب در شهرستان کرج خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۹۰
منابع آبی البرز به مرز هشدار رسید

‌به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا‌، غلامرضا رضایی‌فر گفت: با افزایش دمای هوا درتابستان ودر نتیجه بالارفتن مصرف آب توسط شهروندان‌، گروه‌های مروج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب چهارگروه در سطح کرج بزرگ فعالیت خود را آغاز کردند.

رضایی‌فر افزود: آمار و اطلاعات منابع آبی البرز حاکی از آن است که این منابع هرساله محدودتر شده و به مرز هشدار رسیده است، برای حفظ این منابع محدود یکی از شیوه‌ها، تغییر دررفتار مصرفی شهروندان است.
وی ادامه داد: از این رو گروه‌های فرهنگی مروجین مصرف بهینه آب درقالب چهارگروه درسطح کرج بزرگ فعالیت خود را آغاز کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این مروجین با خودروهایی با تابلوهای مشخص و لباس‌های فرم ویژه و کارت شناسایی به شهروندان و مراکز اداری، کارواش‌ها و ساختمان‌های درحال ساخت مراجعه کرده و روش‌های درست مصرف آب را یادآور می‌شوند.
رضایی‌فر با بیان اینکه مروجین چند وظیفه اصلی بعهده دارند، اعلام کرد: ماهیت اصلی فعالیت این گروه‌ها، ارشادی و فرهنگی است، به صورتی که ابتدا درسطح شهر تردد کرده و به شهروندانی که بطور آشکار مصرف غیرضروری مثل شستن خودرو، کوچه و حیاط با شیلنگ آب دارند، تذکر کتبی داده و روش‌های درست مصرف را یاد‌آور شده و پوستر و بروشوری درهمین زمینه توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: در گامی دیگر، مروجین براساس فهرستی که از مشترکان بسیار پرمصرف دراختیار دارند، به واحدهای تجاری و منازل مسکونی مراجعه کرده و ضمن ارایه اقلام آموزشی، وضعیت کنتور،کولرها، نحوه آبیاری فضای سبز، نحوه نظافت پارکینگ وشیرآلات را کنترل کرده و راهنمایی لازم انجام می‌شود.
رضایی‌فر تصریح کرد: مراجعه به مراکز اداری و سازمان‌های مستقر درکرج بزرگ از دیگر وظایف مروجین است. بطوری‌که کلیه تاسیسات آبی ادارات و وضعیت کولرها، آبخوری‌ها، نحوه آبیاری فضای سبز، شیرآلات سرویس‌های بهداشتی و...بررسی و در تابلو اعلانات هر اداره‌ای پوستر روش‌های مصرف آب نصب شده و در میان کارکنان بروشورهای مصرف صحیح آب را توزیع می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که پس از دوبار اخطار مروجین به تذکرات توجه نکنند، انشعاب آب آنها توسط گروه‌های اجرایی قطع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها