به نظر می‌رسد گداهای شهرهای جده و ریاض، با تظاهر به این که رفتگران خیابانی‌اند، راه تازه‌ای برای گرفتن پول از مردم پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۵۷
گزارشی از فقر و تکدی گری در عربستان سعودی

به گزارش جام جم آنلاین،بی بی سی به نقل از روزنامه عرب نیوز نوشت: حقوق ماهانه رفتگرهای شهر جده تنها ۴۰۰ ریال سعودی (معادل ۱۰۷ دلار) است و آنان برای افزایش درآمدشان به پولی که از عابران می‌گیرند متکی‌اند.

عصام الغالب، که روزنامه نگار است می‌نویسد، رفتگران خیابان‌ها هر هفته شش روز و هر روز مدت ۱۱ ساعت در میان موش‌های صحرایی و گربه‌های خیابانی کار می‌کنند؛ ولی با پولی که مردم به آنها می‌دهند، می‌توانند هر ماه ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ ریال (واحد پول عربستان) به حقوق ناچیزشان اضافه کنند تا بتوانند از عهده مخارج زندگی‌شان برآیند. بیشتر این پول را رانندگان اتومبیل‌های در حال عبور به این رفتگران می‌دهند.

ماموری که مسئول نظافت خیابان‌ها در چند بخش جده است به خبرنگار عرب نیوز می‌گوید کسانی که "با هدف پول درآوردن سعی می‌کنند با پوشیدن یونیفورم وانمود کنند رفتگر هستند" درد سر درست کرده‌اند. آنها با پوشیدن نیم تنه‌ای که رنگش از راه دور کاملا مشخص است و جارو به دست، نزدیک چراغ‌های راهنمایی می‌ایستند و موقعی که اتومبیل‌ها هنگام قرمز شدن چراغ ها توقف می‌کنند، با تقاضای کمک از رانندگان مزاحم آنها می‌شوند.

در حالی که شماری از ثروتمندترین مردم جهان در عربستان سعودی زندگی می‌کنند، توزیع ناعادلانه ثروت سبب شده که حدود ۲۰ درصد مردم این کشور در فقر زندگی کنند.

با وجود این که گدایی امری عادی است و مناطق فقیر نشین وجود دارد، در سال ۲۰۱۳هفته نامه تایم نوشت آنها "عمدتا دور از چشم هستند."

کاربران رسانه‌های اجتماعی تعجب می‌کنند که چرا حقوق کارگران بخش خدمات عمومی عربستان سعودی بسیار کم است. یکی از این کاربران می‌نویسد، دولت "باید نشان دهد که به این کارگران احترام می‌گذارد"، شخص دیگری می‌نویسد "این کشور ثروت بی‌حدی دارد معهذا میزان حقوقی که پرداخت می‌کند، انسانی نیست".

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها