معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران عنوان کرد

باغ کتاب، محل تلاقی فرهنگ ها و ارزش های اجتماعی

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی سرمایه ارزشمند پایتخت به شمار می آید، گفت: این شرکت یکی از کلیدی ترین مجموعه های شهرداری تهران محسوب می شود که در توسعه زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی در پایتخت طی سالهای اخیر نقش مهمی ایفا کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۲۹
شرکت توسعه فضاهای فرهنگی سرمایه ارزشمند شهرداری تهران

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ناصر امانی امروز در حاشیه بازدید از پروه های مقبره الشهدا و مسجد 72 تن گفت: عملکرد و اقدامات شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران منجر به احیا و احداث زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی بسیاری در سطح شهر تهران شده است.

وی به راه اندازی باغ کتاب تهران اشاره و خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ، نه تنها در کشور بلکه خاورمیانه محسوب می شود، که ساخت و احداث آن نیز به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران مهمترین شاخصه مدیریت شهری در دوره اخیر را توسعه فضاهای فرهنگی اجتماعی پایتخت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری، شاهد ساخت اماکن بسیار فرهنگی چون سالنهای تئاتر و پردیس های سینمایی و اماکن مذهبی چون مساجد در شهر تهران بودیم بگونه ای که تهران در زمینه سرانه رشد فضاهایی فرهنگی با فاصله بسیار نسبت به سایر نقاط کشور قرار دارد.

وی همچنین به ساخت سینما آزادی اشاره و تصریح کرد: این مجموعه تبدیل به مخروبه ای شده بود که توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی احیا شد.

معاون شهردار تهران از پردیس تئاتر خاوران نیز به عنوان پروژه فاخر هنری یاد کرد و گفت: مرکز تئاتر حرفه ای خاوران اقدام شایسته شهرداری تهران در راستای توزیع عادلانه فضاهای فرهنگی در جنوب پایتخت است.

وی با تاکید بر اینکه به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گام های خوبی در آماده سازی و توسعه زیرساختهای فرهنگی و هنری کشور برداشته شده است، بیان داشت: البته امروز تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله داریم و باید تلاشهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا به تصویب ساخت 400 مسجد در دوره این مدیریت شهری نیز اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 130 مسجد ساخته شده و مابقی نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران علاقه مند است تا ساخت و احداث مسجد توسط شهروندان صورت گیرد، بیان داشت: تحویل زمین و پروانه ساخت و در نهایت احداث شبستان اصلی از سوی شهرداری تهران صورت می گیرد و مابقی از سوی خیرین و علاقه مندان به ساخت مساجد انجام خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در توسعه زیر ساختهای فرهنگی قابل انکار نیست، تصریح کرد: انتقاد با دید اصلاح اثرگذار است، اما اگر انتقاد تبدیل به تخریب و انکار شود، منجر به نادیده گرفتن و انکار اقدامات خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در سالهای اخیر به اندازه ای در توسعه زیر ساختهای فضاهای فرهنگی پیشرفت داشته ایم که به هیچ وجه این امر قابل انکار نیست و هرگونه اقدام تخریبی از سوی جامعه پذیرفته نخواهد شد.

پروژه مقبره الشهدا با هدف ارتقای فضای معنوی در کنار محور آزادی و ایستگاه مترو و پروژه مسجد 72 تن، در 4 طبقه، دو طبقه زیرزمین و دو طبقه همکف و اول، در مساحت 1200 مترمربع با ظرفیت پذیرش نمازگذار بالغ بر 650 نفر در مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی و فرودگاه قرار دارد که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها