دختر جوان ایرانی که با تأسیس یک خوابگاه دانشجویی قصد داشت زندگی‌اش را سروسامان ببخشد، حالا با شکایت تعدادی از دانشجویان این خوابگاه از جمله ۴۰ دانشجوی افغان در زندان به سر می‌برد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۲۶
شکایت ۴۰ افغانستانی از دختر ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، یک دختر جوان که 11 سال تجربه کار در خوابگاه‌های دانشجویی را داشته، با هماهنگی یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی در یکی از استان‌های کشور، اقدام به تأسیس یک خوابگاه دانشجویی می‌کند.

این دختر جوان در یکی از مناطق گران‌قیمت شهر، یک ملک چهارطبقه را اجاره کرده و با دریافت مبلغی به‌عنوان ودیعه از دانشجویان، کار را آغاز می‌کند؛ واحد رفاه دانشگاه، طبق قراردادی که با صاحب خوابگاه (دختر جوان) داشته، ضمن معرفی دانشجو به خوابگاه، وعده‌های غذایی دانشجویان را تأمین کرده و مبالغ و هزینه‌ها را نیز پرداخت می‌کند.

اما این پایان کار نبود و به‌تدریج رابطه دانشگاه و مسئول خوابگاه به‌خاطر برخی مسائل از جمله اینکه دانشگاه مدعی بوده موارد مورد انتظارش مانند مسائل بهداشتی از سوی خوابگاه تأمین نشده، به تیرگی می‌کشد و نهایتاً هم دیگر از این خوابگاه حمایت نمی‌کند.

دختر جوان پس از قطع شدن حمایت‌های دانشگاه و به‌امید اینکه قطع شدن این حمایت‌ها موقتی است، با پس‌انداز خودش کار را ادامه می‌دهد اما پس‌انداز‌ها هم ته می‌کشد و نهایتاً مجبور می‌شود از افراد مختلف قرض بگیرد تا هزینه‌های خوابگاه را تأمین کند.

وی که تأمین هزینه یک خوابگاه با 200 تا 300 دانشجو برایش بسیار دشوار بوده، این بار دست به دامن مسئولان استان از جمله استانداری و فرمانداری می‌شود و مسئولان استان وعده و وعید‌هایی را می‌دهند که هرگز عملی نمی‌شود؛ جالب اینکه هزینه آب و برق و گاز این خوابگاه به‌عنوان یک ملک تجاری محسوب می‌شود و اداره مالیات نیز مالیات یک مجتمع تجاری را برای این واحد وضع می‌کند.

آن‌طور که ستاد دیه اعلام کرده، نهایتاً 74 نفر از دانشجویان این خوابگاه که بیشترشان هم دانشجویان خارجی هستند، از این دختر جوان به‌عنوان مسئول خوابگاه شکایت می‌کنند که از این 74 نفر، 40 نفر شکات افغانستانی هستند.

خلاصه اینکه کارآفرین دیروز و ورشکسته امروز، با شکایت طلبکاران، به پرداخت حدود 485 میلیون تومان در حق شکات محکوم می‌شود و فروش خانه پدری هم کفاف طلب طلبکاران را نمی‌دهد. ستاد دیه با اطلاع از وضعیت این دختر جوان، موضوع را پیگیری می‌کند و موفق می‌شود با گرفتن رضایت از بخشی از شکات، بدهی این دختر جوان را به 180 میلیون تومان کاهش دهد. البته خسارت تاخیر تأدیه در مبلغ کل بدهی، محاسبه نشده که با احتساب این امر و اضافه شدن نیم‌عشر دولتی، قطعاً مبلغ «محکومُ‌به» بیش از این خواهد شد.

این دختر جوان که مجرد هم است و با پدر و مادرش زندگی می‌کند، هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و به‌شدت نیازمند کمک خیّرین و نیکوکاران است تا از بند رهایی یابد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند.

روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها