آیات مبارکه قرآن، همواره در زندگی راهنما و به اصطلاح مشکل گشای، مسائل بوده و خواهد بود و آیات ذکر شده مسیری است برای استجابت دعا و نیازهای بندگان.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۹۸
خواص خواندن آیت الکرسی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، آیات مبارکه قرآن، همواره در زندگی راهنما و به اصطلاح مشکل گشای، مسائل بوده و خواهد بود تا جایی که بنده ایمان داشته باشد و امر مبذول خیر و به صلاح او، آیات ذکر شده مسیری است برای استجابت دعا و نیازهای بندگان.

از این روی، دعای آیت الکرسی که خود برگرفته از سوره مبارکه بقره است، یکی از ادعیه های سفارش شده بشمار می رود.

آیت الکرسی برای دیدن جای بهشت

در کتاب خواص الآیات صفحه 19 بنا به روایات آمده است: هرکس بعد از هر نماز واجبی به خواندن آیت الکرسی مداومت داشته باشد، از دنیا نخواهد رفت تا زمانی که جایگاه خود را در بهشت ببیند.

آیت الکرسی برای مستجاب شدن دعا

در کتاب تحفة الملوک ص۲۱۲ آمده است: بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت کرده اند که اسم اعظم خدا که در دعا است به وسیله آن مستجاب شده در سه سوره قرآن به شرح ذیل آمده است:

الف) سوره بقره: آیة الکرسی آیه ۲۵۵.

ب) در سوره آل عمران آیه ۲: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم.

ج) در سوره طه آیه ۱۱: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم.

آیت الکرسی برای رفع فراموشی

در کتاب خواص الآیات صفحه ۲۰ آمده: سلمان فارسی روایت می‌کند که: پیامبر اکرم (ص) فرمود: هرکس آیت الکرسی را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و آنرا بمکد و هفت بار چنین کند هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد و فرشتگان برای او آمرزش خواهند کرد.

آیت الکرسی برای رفع گرفتاری

در کتاب امالی از شیخ صدوق علیه الرحمه آمده: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود: اگر بدانید آیت الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در عیچ موقغ آنرا ترک نمی‌کنید. برای رفع و از بین بردن مشکلات خود به آیت الکرسی پناه ببرید، اگر مشکلی دارید و یا اگر گرفتارید، اگر بیمارید، اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته شده است چرا از آیة الکرسی غافلید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثر بخوانید و نتیجه بگیرید کما اینکه خواندن و نتیجه گرفتند.

آیت الکرسی برای در امان بودن متاع

در کتاب بحارالانوار، ج۱۰۲، ص۳۰۰آمده: حضرت علی (ع) فرمود: «هرکس قبل از طلوع خورشید یازده مرتبه سوره توحید، سوره قدر، و آیة الکرسی را بخواند خداوند مالش را از هر زیان و خطری حفظ می‌کند.»

آیت الکرسی برای سفر در روزهای هفته

در کتاب الامان من اخطا الأسفار ص ۳۸ آمده: از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا در ایامی که سفر ناخوشایند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و…اگر بخواهیم سفر کنیم اما دچار نحوست آن نگردیم چه کاری باید انجام دهیم! حضرت فرمود: برای از بین بردن ناخوشایندی و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آیة الکرسی شروع کن که به مقصودت خواهی رسید.

آیت الکرسی برای شفای هر دردی

در کتاب مفاتیح الجنان نقل شده است راوی می‌گوید: نشسته بودیم که رسول خدا (ص) برما وارد شد و سلام کرد و ما جواب دادیم. سپس فرمود: آیا دعایی را که جبرئیل به من یاد داده به شما تعلیم بدهم که به دوای طبیب محتاج نشوید؟

حضرت علی (ع) و سلمان گفتند:این دوا چیست؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود:آب باران را در ماه نیسان بگیرید و بر آن هفتاد مرتبه سوره حمد و آیت الکرسی، فلق، ناس، کافرون وهفتاد و یک مرتبه سوره توحید و هفت روز متوالی صبح و شام از این آب بیاشامید.

*«نیسان» ماه هشتم از ماههای رومی است که از بیست و سوم فروردین شروع می‌‌شود و تا سی روز ادامه دارد (بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمی از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها