پدر و مادر آتنا خواستار اعدام قاتل فرزند خود شدند. این در حالی است که روند رسیدگی به پرونده و بازجویی از قاتل ادامه دارد. مسئولان استانی نیز بر رسیدگی سریع به پرونده و مجازات قاتل تاکید کردند. اسماعیل هم در تازه‌ترین اعترافات خود مدعی شده برای این که کسی به او شک نکند، همراه اهالی در جست‌وجوی آتنا بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۲۷
ترفندهای نافرجام قاتل‌آتنا برای فرار از مجازات

به گزارش جام‌جم، پدر آتنا دیروز برای قاتل دخترش درخواست قصاص کرد و گفت: پس از ناپدید شدن دخترم جست‌وجوهای خود را آغاز کردیم. همسایه‌ها هم در کنار ما بودند و چند شب نخوابیدند. به هر جا که احتمال می‌دادیم، دخترم را بتوانیم پیدا کنیم، سر زدیم. حتی با سگ‌های زنده‌یاب هلال‌احمر هم جست‌وجوهایی انجام شد.

وی افزود: از رئیس‌جمهور به خاطر ارسال پیام تشکر می‌کنم. همچنین از صدا و سیما تشکر می‌کنم که با گزارش‌های خود به شایعات پرونده پایان داد. درخواست ما قصاص قاتل دخترم است و او باید به سزای عمل خود برسد.

مادر آتنا هم برای قاتل دخترش درخواست قصاص کرد و گفت: قاتل دخترم را اسیر کرده بود و بی‌گناه کشت. او باید قصاص شود و درخواست ما از دستگاه قضا همین است.

قاتل در کنار خانواده مقتول

یکی از بستگان آتنا در گفت‌وگو با جام‌جم جزئیات تازه‌ای از پرونده را تشریح کرد و گفت: 20 شبانه‌روز برای یافتن آتنا جست‌وجو کردیم اما هیچ سرنخی به دست نیاوردیم تا این که اعلام شد جسد او در پارکینگ خانه قاتل پیدا شده است.

وی ادامه داد: آتنا اغلب روزها نزد پدرش می‌آمد و روز حادثه هم حدود ساعت 3 و 30 دقیقه ناپدید شد. پدرش تصور کرد او به خانه رفته است و به همین خاطر با خانه تماس گرفت که مادر آتنا اعلام کرد دخترشان به خانه نیامده است. او اطراف و مسیر 200 متری محل بساط پارچه‌فروشی خود تا خانه را جست‌وجو کرد اما ردی از دخترش به دست نیامد. بعد از آن شکایت کرد و جست‌وجو برای یافتن او گسترده‌تر شد .

وی افزود: با طولانی شدن غیبت او جست‌وجو با سگ‌های زنده‌یاب ادامه پیدا کرد. آن روز با اسماعیل ـ قاتل ـ تماس گرفتیم و خواستیم به محل بیاید و کارگاه را باز کند تا با سگ داخل آن را جست‌وجو کنند که او به دروغ مدعی شد مسافرت است و نمی‌تواند به آنجا بیاید. او ترسیده بود با بررسی سگ‌ها مشخص شود، قتل در آنجا رخ داده است. اسماعیل در روزهای اول جست‌وجو سعی می‌کرد نزدیک ما باشد و برای پدر آتنا آب و چای می‌آورد . حتی یک بار برای او ترشی آورد. این مرد فردی سابقه‌دار است که چند پرونده دارد. ما بعد از افشای راز قتل متوجه سابقه او شدیم.

سوءاستفاده از خودکشی یکی از اهالی

همزمان با ناپدید شدن آتنا و آغاز جست‌وجوها برای یافتن او، یکی از اهالی محل خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد. اسماعیل پس از اطلاع از این موضوع سعی کرد از خودکشی این مرد به نفع خود استفاده کند. وی در این باره می‌گوید: من از موضوع خودکشی اطلاع زیادی ندارم اما قاتل سعی می‌کرد با حرف‌هایش طوری نشان دهد که او از سرنوشت آتنا خبر داشته و به همین خاطر خودکشی کرده است.

انگیزه قاتل

وی درباره انگیزه قاتل هم گفت: آتنا در زمان قتل بین دو تا سه میلیون تومان طلا همراه داشت که قاتل مدعی شده بود برای سرقت دخترک را کشته ، در حالی که گزارش پزشکی قانونی آزار و اذیت را تائید کرده است.

بعد از اعتراف قاتل، طلاها از کارگاه او پیدا شد و همراه لباس ‌های آتنا و 20 هزار تومان پولی که همراه داشت تحویل ما دادند. برای یافتن آتنا دادستانی و آگاهی همراه اهالی خیلی تلاش کردند. همچنین قاتل ساعت 4 صبح به کارگاه منتقل شده و صحنه قتل را تشریح کرده بود.

اعترافات جدید قاتل

دیروز همچنین بخشی از بازجویی‌های قاتل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یکی از بازجوها از قاتل آتنا می‌پرسد: ما روزهایی که در جست‌وجوی آتنا کوچه به کوچه می‌گشتیم تو را هم در میان جمعیت می‌دیدیم.

مرد جنایتکار هم جواب می‌دهد: درست تشخیص داده‌اید. من هم همراه پدر آتنا و سایر افراد خانواده‌اش به هر جا سر می‌زدم تا کسی به من سوءظن پیدا نکند.

بازجو در ادامه از قاتل می‌پرسد: چگونه این دختربچه بی‌گناه را ربودی و کشتی؟ که اسماعیل پاسخ می‌دهد: آتنا بعضی از روزها همراه پدرش می‌آمد مقابل مغازه‌ام و کنار بساط پدرش مشغول بازی می‌شد و دیدن طلاهایش وسوسه‌ام می‌کرد. گاهی هم به مغازه‌ام می‌آمد و آب می‌خورد. آن روز هم وقتی آتنا وارد مغازه‌ام شد دهانش را محکم گرفتم تا به خلوتگاه مغازه‌ام بکشانم اما شروع به تقلا کرد و خواست دستم را گاز بگیرد. من هم آنقدر دستم را روی دهانش فشار دادم که از تقلا افتاد و خفه شد، دیدم دیگر نفس نمی‌کشد. جنازه‌اش را توی کیسه‌ای انداختم و بردم در پارکینگ که خلوت بود. چشمم به یک بشکه پلاستیکی بزرگ افتاد، جسدش را داخل بشکه انداختم و رویش را پوشاندم تا هر وقت محل خلوت شد در تاریکی غروب ببرم و در بیرون از شهر بیندازم. چند روزی فرصتی پیش نیامد تا این که پلیس به من هم ظنین شد. چند نفر دیگر هم با سوءظن پلیس روبه‌رو شده بودند و در بازداشت به سر می‌بردند. هر روز هم من را به بازجویی می‌بردند اما لب به اعتراف باز نمی‌کردم. این اعترافات در حالی مطرح شد که پزشکی قانونی در گزارش خود بحث آزار و اذیت جنسی آتنا را تائید کرده است.

قاتل در بخش دیگری از اعترافات خود مشکلات مالی را انگیزه قتل و سرقت طلاهای آتنا مطرح کرده است. به گفته دادستان پارس‌آباد، اسماعیل در بازجویی‌ها گفته بود، چک دست طلبکاران داشتم و برای پاس کردن چک‌ها پولم کم بود. با دیدن طلاها تصمیم به قتل و سرقت النگوهای آتنا گرفتم. قاتل بعد از قتل طلاهای آتنا را در کارگاهش مخفی کرده بود تا در فرصت مناسب آنها را بفروشد اما پس از دستگیری فرصت فروش طلاها و مخفی کردن جسد را پیدا نکرد. به طوری که 20 روز بعد از قتل، جسد آتنا توسط همسر دوم قاتل کشف شد و این زن همراه برادرشوهرش به پلیس مراجعه و راز قتل را فاش کردند.

بررسی جسد توسط 4 پزشک

دادستان اردبیل در آخرین گفت‌وگوی خود به خبرنگار ایرنا گفت: تیم چهار نفره پزشکی که جسد آتنا اصلانی را معاینه کرده‌اند آثار آزار و اذیت جنسی را تائید کرده است.

ناصر عتباتی تاکید کرد: بر اساس دستور ریاست دادگستری استان و با نظارت دادستان مرکز استان، کلیه روند پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار غیرواقعی و شایعات در مورد پرونده قتل آتنا در فضای مجازی بیان کرد: مطابق قانون، روند تحقیقات پرونده‌های کیفری محرمانه است و کسی نمی‌تواند در زمینه این مسائل اظهار‌نظر کرده و گمانه‌زنی و شایعه‌سازی کند؛ چرا که براساس قانون مجازات اسلامی و طبق قانون مطبوعات این رفتارها جرم بوده و مستلزم تعقیب کیفری است.

حضور استاندار و مسئولان در خانه آتنا

روز پنجشنبه استاندار اردبیل به همراه سایر مسئولان استان و شهرستان پارس‌آباد برای ابراز همدردی با خانواده آتنا در منزل پدری آتنا حضور پیدا کردند. استاندار اردبیل ضمن همدردی با خانواده داغدار آتنا، پیام تسلیت رئیس‌جمهوری را به خانواده وی و مردم منطقه ابلاغ کرد.

مجید خدابخش در این دیدار تاکید کرد که آتنا برای همه ما عزیز بود و ما همانند خانواده این کودک در غم از دست دادنش غمگین و اندوهناک هستیم.

وی اعمال اشد مجازات برای قاتل آتنا را کمترین خواسته خانواده و مردم استان برشمرد و افزود: باید هرچه سریع‌تر این جانی بالفطره و این حیوان انسان‌نما که با سنگدلی تمام ملت ایران را به غمی سوزناک برد، به اشد مجازات برسد.

استاندار اردبیل محاکمه سریع و قاطعانه قاتل آتنا را مرهمی برای قلب‌های داغدار عموم ملت ایران دانست و ادامه داد: قتل آتنا دختر هفت ساله معصوم حادثه بسیار جانسوز و هولناکی بود.

آیت‌الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در واکنش به قتل آتنا اصلانی دختر معصوم پارس‌آبادی با صدور پیامی گفت که آتنا را فرزند خودم می‌دانم و تا مغز استخوان در سوگ او می‌سوزم و از این‌که استان ما مبتلا به چنین تنزلی شده ‌قلبا و روحا حسرت و تاسف می‌خورم و آن را هشدار بزرگ فرهنگی می‌دانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها