باستان شناسان ایران و چین، بقایای نوعی از دایناسورهای دوپا را در ارتفاعات رشته کوه البرز کشف کردند.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۱۱
کشف بقایای دایناسور ۲ پا در ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ارگان حزب حاکم چین در گزارشی از همکاری مشترک باستان شناسان ایران و چین و کاوش‌های ارزشمند آنها از جمله کشف بقایای نوعی از دایناسورهای 2 پا در جریان این همکاری در کشورمان خبر داده است.

روزنامه «مردم» روز جمعه در گزارشی اعلام کرد؛ در این همکاری مشترک که در کوهستان البرز ایران در حال انجام است، شماری از دیرینه شناسان دو کشور در آن مشارکت دارند.

گزارش می افزاید: در سال های اخیر در این منطقه متخصصان دو کشور با همکاری یکدیگر در حال اجرای یک طرح جاده سازی بزرگ بوده اند که ظاهرا در همین مدت متوجه وجود آثار باستانی و بقایای نوعی دایناسور کمیاب شده اند.

روزنامه مردم ادامه می دهد که باستان شناسان چین و ایران توانسته اند فسیل هایی از دایناسورهای 2 پا در این منطقه پیدا کنند که هم اکنون در حال تحقیقات بیشتر روی آنها هستند.

دیرینه شناسان چین در سال هایی ۱۹۹۰ توانستند در استان «سیچوان» در جنوب غرب این کشور فسیل هایی از دایناسورهای مشابه کشف کنند و اکشتافات مشترک آنها با ایران در کوهستان البرز برای تکمیل تحقیقات اهمیت بالایی دارد.

اکتشافات دیگری هم در استان هایی در شرق و جنوب چین در این باره صورت گرفته و فسیل هایی از دایناسورهای مذکور به دست آمده است.

بر اساس مستنداتی چون فیلم های سریالی پارک ژوراسیک این تصور وجود دارد که این دایناسورها به طور گروهی شکار می کرده اند اما پس از کشفیات اخیر در کوهستان البرز این احتمال داده شده که آنها به تنهایی هم شکار می کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها