با هوشیاری ماموران دادگستری تهران

زنی که قرآن را آتش زد، دستگیر شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: پس از شکایت دو نفر از زندانیان شهرستان رودان از فردی مدعی نفوذ در دستگاه قضایی با کار دقیق اطلاعاتی این فرد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۹۹
بازداشت فردی که مدعی نفوذ در دستگاه قضایی بود

به گزارش جام جم آنلاین، جاوید امانی در گفتگو با میزان گفت: پس از شکایت دو نفر از زندانیان شهرستان رودان از فردی مدعی نفوذ در دستگاه قضایی و با کار دقیق اطلاعاتی، رصد فضا‌های پیرامونی و اخبار کسب شده، متهم که با جعل عنوان، ادعای نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی و بنام برخی قضات و مسئولان قضایی اقداماتی غیرقانونی را مرتکب و وجوهاتی را اخذ می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مدارک موجود در پرونده و بنا بر اظهارات شکات، متهم از افراد حرفه‌ای و دارای روابط اجتماعی کاذب بوده که در اکثر حوزه‌های قضایی سطح کشور فعالیت می‌کرده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: به علت حساسیت موضوع با صدور قرار نیابت قضایی متهم در شهرستان محل اقامت خود در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شد.

امانی در ادامه به سوءاستفاده عده‌ای سودجو از نام اشخاص حقوقی و قضایی به منظور ارتکاب رشوه گیری و کلاهبرداری اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه اشخاصی بدون اطلاع دست‌اندرکاران امر قضا در ارتباط با برخی پرونده‌ها اقداماتی را انجام داده و ادعا‌هایی خلاف حق و قانون مطرح می‌کنند که به هیچ عنوان مرتبط با قوه قضائیه نمی‌باشد.

وی با تأکید بر افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه و برخورد قاطع با مفاسد احتمالی در درون و پیرامون دستگاه قضایی اظهار داشت: در بسیاری از موارد شکل گیری ذهنیت اشتباه و برخلاف واقع نسبت به عملکرد دستگاه قضایی به اشخاصی باز می‌گردد که به هیچ عنوان ارتباطی با قوه قضائیه ندارند و تنها با توسل به عملیات متقلبانه و جعل عنوان اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام داده و موجب ایجاد شائبه در سطح جامعه می‌گردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با افرادی که با سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب رسانند قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها