سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود به ابعاد پیروزی بزرگ در موصل عراق و موضوعات سیاسی داخلی و منطقه‌ای پرداخت.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۰۷
آمریکایی‌ها در مبارزه مردم عراق با داعش تماشاچی بودند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان آزادسازی موصل را یک پیروزی بزرگ و عظیم توصیف کرد و فتوای مرجعیت دینی عراق درباره وجوب مقابله با داعش را سرآغاز پیروزی‌های بزرگ دانست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: سخن گفتن از پیروزی در موصل را باید از اهمیت نقش مرجعیت آغاز کرد. فتوای مرجعیت در عراق نقطه عطفی در پیروزی‌های بزرگ بود زیرا این فتوا مردم را از حیرت بیرون آورد، دشمن را به خوبی نشانه رفت و مسئولیت همه مردم عراق را مشخص کرد. این فتوا نوع مبارزه با تهدید را تعیین و ملت عراق را از یأس خارج کرد.

سیدحسن نصرالله افزود: همه به یاد داریم که داعشی‌ها تا نزدیک بغداد هم رسیده بودند و به سرعت در حال پیشرفت بودند؛ به طوری‌که این امر همه را در عراق نگران، مضطرب و ناامید کرده بود اما آیت‌الله سیستانی با فرمان جهادی که دادند و فرمودند افرادی که در جنگ با داعش کشته شوند، شهید محسوب می‌شوند، اقدام مهمی در راستای مبارزه با داعش انجام دادند.

به گفته وی، در ابتدا برخی باور کرده بودند که داعش به راستی یک دولت اسلامی است و در ادامه بهار عربی است اما مرجعیت دینی به درستی ماهیت دشمن و مسیر جنگ را مشخص کرد. فتوای مرجعیت دینی همچنین باعث حضور صدها جوان در صف جنگ با داعش و تشکیل «حشد الشعبی» به عنوان یک نیروی موثر برای مبارزه با داعش در داخل عراق شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: موضع‌گیری قاطع جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن آیت‌الله امام خامنه‌ای علیه داعش و همچنین حضور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عراق نیز در پیروزی بر این گروه تروریستی نقش مهمی داشت.

سیدحسن نصرالله افزود: همه کشورها باید از تجربه عراق درس بگیرند و مانند عراقی‌ها، خودشان سرنوشت خودشان را در دست بگیرند. عراقی‌ها منتظر هیچ کس نماندند و به شورای همکاری خلیج فارس و امثالهم امید نبستند و زنان و مردان این سرزمین خودشان با هم متحد شدند و سرنوشت خودشان را تعیین کردند. آنچه باعث پیروزی بر داعش در عراق شد، حضور همه نیروها در میدان و مهم‌تر از همه، صبر ملت عراق بود که سه سال حضور داعش را در سرزمین خود به امید پیروزی تحمل کردند.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان تصریح کرد: آمریکایی‌ها در مبارزه مردم عراق با داعش تماشاچی بودند. آن‌ها می‌گفتند نابودی داعش بین ۱۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد؛ چرا که می‌خواستند داعش را برای منافع خود و اسرائیل به خدمت بگیرند. اکنون برخی رسانه‌های عربی می‌خواهند پیروزی عراق بر داعش را پیروزی آمریکا جلوه دهند اما این یک فریب بزرگ است. ترامپ و کلینتون خودشان اعتراف کردند که داعش را به وجود آوردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: این پیروزی بزرگ را به آیت‌الله سیستانی و مرجعیت نجف تبریک می‌گویم و همچنین به نخست‌وزیر عراق و فرماندهان و افسران نظامی و امنیتی این کشور و همین‌طور به حشد الشعبی و ملت مظلوم عراق که خون آن‌ها بر شمشیر پیروز شد. همچنین این پیروزی بزرگ را به جمهوری اسلامی ایران و در راس آن به آیت‌الله خامنه‌ای تبریک می‌گویم؛ چراکه آزادی موصل پیروزی بزرگی در برابر طرح داعش علیه امت اسلام بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها