سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومانی هلدینگ توسعه اعتماد مبین با اجرای ۷ طرح بزرگ برای توسعه آموزش و تجارت الکترونیک اصناف کشور صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۴۲
اجرای ۷ طرح بزرگ برای توسعه آموزش و تجارت الکترونیک اصناف کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، در نشست بررسی پیشرفت پروژه های مشترک هلدینگ توسعه اعتماد مبین و اتاق اصناف ایران رییس هلدینگ توسعه اعتماد مبین گفت: مدیران و کارشناسان هلدینگ توسعه اعتماد مبین و اتاق اصناف ایران طی چندماه گذشته با توجه به اهداف اتاق که شاخصه آنها آموزش و توانمندسازی اصناف بود، جلسات متعددی را برگزار و حجم و برنامه های سرمایه گذاری هلدینگ در طرح های اصناف را تعیین کردند.
مهدی صفری با تاکید بر اهمیت مدرن شدن فضای کسب وکار ، در خصوص نحوه همکاری این هلدینگ و اتاق اصناف عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری این هلدینگ در اجرای این طرح ها بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان خواهد بود و در صورت انجام همه تعهدات طرفین، پیش بینی می شود تغییرات شگرفی در دستیابی به بازاری پویا و تحقق تجارت الکترونیک روی دهد.
رییس هلدینگ توسعه اعتماد مبین اظهار کرد: رسانه تعاملی اصناف ایران، سامانه حمل و نقل درون شهری و برون شهری مسافر و کالا، مرکز نهاد داوری اصناف ایران، سامانه آموزش مجازی اصناف ایران، شبکه اینترنتی تعمیرکاران و بازار الکترونیکی اصناف ایران از جمله طرح هایی است که این هلدینگ در آن سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح ها ظرف دوماه آینده عملیاتی خواهد شد، افزود: هدف همه این سرمایه گذاری ها کمک به تجهیز اصناف برای ورود به بازار تجارت الکترونیک است.

در ادامه جلسه ، رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف باید از نگرش سنتی به سمت تکنولوزی و پیشرفت حرکت کنند، گفت: اصناف جمعیت کثیری را در جامعه به خود اختصاص می دهند که بیشتر افرادکم سرمایه هستند که وارد بازار کار شدند . این بخش عظیم در کشور تا کنون به صورت سنتی اداره شده و کمتر نگاه علمی به حوزه اصناف داشتیم .
علی فاضلی تاکید کرد : در چند سال گذشته مفاهیم الکترونیک و کسب وکارهای نوین گسترش خوبی داشته که با سرعت در حال توسعه هستند و با توجه به اینکه در ایجاد کسب وکارهای نوین کمی عقب هستیم باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشیم .
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه کار بسیار خوبی در راستای ایجاد و توسعه کسب وکارهای مجازی با همکاری مجموعه توسعه اعتماد مبین صورت گرفته است، افزود: از همکاری با این مجموعه که یار دیرین نظام و انقلاب هستند، بسیار خرسندیم و تحقیق فعالیت های صورت گرفته می تواند گام بلندی برای تحقق برنامه های در توسعه اصناف باشد.
وی تصریح کرد: در جامعه امروز و در همه کشورهای توسعه یافته کسب وکار ها به سمت تجارت الکترونیک سوق پیدا کرده ما نیز نباید کوتاهی کنیم و باید در مسیر توسعه قرار بگیریم .
*معاون فرهنگی و پارلمانی اتاق اصناف ایران:
روند پرشتاب تجارت الکترونیک صاحبان صنوف را به تجهیز علوم و فنون کسب و کارهای اینترنتی سوق داده است

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی و پارلمانی اتاق اصناف ایران و عضو کمیته توانمندسازی اصناف اعلام کرد:با توسعه شبکه جهانی اینترنت و گسترش مفاهیم تجارت الکترونیک درکشور، میزان مبادلات الکترونیکی رو به افزایش است و روند پرشتاب تجارت الکترونیک صاحبان صنوف را مجبور به تجهیز به علوم و فنون کسب و کارهای اینترنتی کرده است.
منصور حسینی ادامه داد: به جرات می توان گفت کسب و کارهایی که در آینده ای نزدیک از ابزارهای تجارت الکترونیک استفاده نمی کنند، محکوم به حذف از عرصه تجارت و رقابت خواهند بود.
حسینی با ذکر مثالی در زمینه کسب وکارهای ایترنتی عنوان کرد: اکنون شاهد هستیم که از اتحادیه املاک تا فروش لوازم خانگی و از اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تا حتی بخش‌هایی از اتحادیه های حوزه غذا و رستوران ها و … ، جبهه گسترده‌ای شکل گرفته که قصد دارند تا برای بقای خود تلاش کنند و البته در این میان امید دارند تا سازمان ها و تشکل های صنفی نظیر اتاق اصناف ایران از آنها حمایت و بستر لازم جهت توانمندی آنها در عرصه رقابت با کسب و کارهای اینترنتی را فراهم آورند .
معاون فرهنگی و پارلمانی اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه ایجاد بستری ارزان برای ورود بنگاههای کوچک به عرصه تکنولوژی های نوین وظیفه مسئولان دولتی و بخش خصوصی است، گفت: بنگاه ها از اتاق انتظار دارند تا از کسب و کار آن ها حمایت و پشتیبانی کند.
وی افزود:ما در اتاق اصناف نمی توانیم نسبت به سرنوشت بیش از ۳ میلیون بنگاه صنفی و اقتصادی کوچک و متوسط بی‌تفاوت باشیم.
وی با اشاره به اینکه امسال از سوی هیات رییسه اتاق سال “توانمندسازی اصناف و ارتقای اعتماد عمومی مردم” هدف گذاری شده، تصریح کرد: توانمند‌سازی از دو طریق عمده آموزش به علوم و فنون روز و ورود به کسب وکار مجازی ممکن است.
حسینی ادامه داد: از این میان دو طرح تلویزیون “تابان” و سامانه آموزش مجازی “سامان” در روز اصناف و با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد و سایر طرح ها طی هفته های آتی اجرایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها