فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: 10 هکتار از مزارع گندم روستای قره چریان، واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد شهرستان زنجان، طعمه آتش شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۸۳
گندم‌ زارهای زنجان در آتش

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، زعفر افشاری، ضمن بیان این مطلب افزود: این آتش سوزی، غروب پنجشنبه /15 تیر جاری/ اتفاق افتاد و عوامل محیط زیست زنجان نیز با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از این که موضوع حریق گندم زار به مدیریت بحران زنجان اعلام شد، عوامل محیط زیست زنجان در کنار اهالی این روستا و ماموران آتش نشانی شهر نیک، توانستند پس از حدود 1/5 ساعت تلاش بی وقفه، حریق را مهار و اطفا و از سرایت آتش به مابقی گندم زار جلوگیری کنند.

افشاری با بیان اینکه علت وقوع آتش سوزی از سوی مسئولان ذیربط در دست بررسی است از عموم مردم خواست از روشن کردن آتش در نزدیکی مزارع و مراتع به جد خودداری و طبیعت گردان نیز در صورت برافروختن آتش در محل های ایمن هنگام ترک محل، آتش برافرخته شده را با خاک و آب به طور کامل خاموش کنند.

گفتنی است؛ در هفته گذشته 100 هکتار از مراتع جنگلی و درختچه ای مابین روستاهای «حبش، جزوان و رشید آباد» در منطقه شکارممنوع «فیله خاصه» زنجان و همچنین یک هزار مترمربع از مراتع در منطقه «انگوران» ماهنشان طعمه حریق شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها